Rabu, 30 November 2011

Lembu feedlot:Anak mami pertahan anak mami

Skandal NFC:Pemuda Umno wajar pertahan Shahrizat-M'insider

Ahli-ahli Umno perlu tampil mempertahankan Datuk Seri Shahrizat Jalil dalam apa jua cara daripada serangan Pakatan Rakyat dalam isu projek ternakan lembu Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC), kata seorang pemimpin Pemuda Umno hari ini. Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican, yang merupakan Ketua Penerangan Pemuda Umno berkata, parti utama Barisan Nasional itu telah tiba di paras kritikal menjelang pilihan raya umum ke-13 dan oleh itu ahli-ahli parti mempunyai tugas dan tanggungjawab untuk mempertahamkan “keluarga” mereka.
“Shahrizat tiada apa-apa kaitan dengan apa yang berlaku dengan NFC. Biar siasatan dan undang-undang menentukan.
“Bagi parti, kita mesti mempertahankan keluarga kita, bukan apabila orang kita cedera, kita mengecam mereka,” kata Reezal pada persidangan pergerakan itu di sini hari ini.
Katanya, Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin adalah satu contoh pemimpin parti yang mempertahankan Shahrizat sejak isu NFC muncul bulan lalu.
“Khairy Jamaluddin berkata beliau mempertahankan Shahrizat sebab beliau adalah kakak kita, Ketua Wanita yang berada di depan dalam mempertahankan Umno!” kata Reezal lagi.
Dengan merujuk kepada pendirian Pakatan Rakyat, Reezal berkata pemimpin-pemimpin perikatan itu mempertahankan rakan-rakan mereka yang terlibat dalam pelbagai skandal.
“Lihat pada (Exco Kerajaan Negeri) Elizabeth Wong dan kes melibatkan video seorang pemimpin, parti mereka mempertahankan mereka,” katanya lagi.
Kini isu NFC, yang melibatkan keluarga Shahrizat dan suaminya  Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail sedang disiasat oleh polis.-M'insider

Sokong jangan tak sokong.Persidangan Umno kali ini memang betul-betul jadi persidangan lembu-lembu.Tak ada tajuk lain yang dibincangkan , bermula persidangan terus bincang isu lembu yang rugi RM250 juta milik keluarga Ketua Wanita Umno Sharizat.


Siapa ini Reezal Merican kalau bukan spesis dengan Sharizat hihi.Sama-sama anak mami tanjung.Ini yang dikatakan assobiyyah ha ha.Mamak pertahan mamak.Woiit ini namanya sokong bawa rebah.Rugi RM250 juta duit rakyat dipertahankan.Bukan duit sendiri.Beli kondo mewah, keluarga Sharizat ditaja duit lembu buat umrah bukan duit sendiri.


Mana ada bincang pasal Melayu yang hidup merempat tepi jalan.Tak ada.Hanya retorik menjerit sampai terkeluar anak lidah, menyembur air liur nak pertahan Melayu.Mana ada bincang bagaimana saham Melayu Bumiputera lingkup dan lesap RM52 Bilion...tak ada.Yang ada kaki bodek dan kaki 'jack 3 tan' bodek pemimpin atasan supaya dicalonkan dalam pru 13.Yang ada anak mami pertahan anak mami, mamak pertahan mamak, jauh sekali nak pertahan 
Melayu.Selamatkan anak cucu kita daripada ditipu hidung besar macam serombong kapal!

Kenapa isu lembu ini digegarkan dalam persidangan Umno?Adakah Sharizat tak sedar kata beliau dah kena main dengan Umno sendiri.Ha ha..eloklah tu lembu kena tipu dengan lembu.

1 ulasan:

  1. Nana Reezal ni mesti pertahankan anak Mami sebab keluarga setongkang.Biasalah tu,bak kata Inggeris:Blood is thicker than water(Darah lebih pekat dari air).

    BalasPadam