Sabtu, 19 November 2011

Ingat Umno ingat pembunuhan di Memali, pergi jahanam UG!

Ketika Mufti Perak sibuk menyanyikan lagu evergreen Perpaduan Pas-Umno, hari ini 19 November maka genaplah 26 tahun berlakunya pembunuhan kejam oleh rejim zalim Umno-BN membunuh As Syahid Ustaz Ibrahim Libya (Ibrahim Mahmud) dan murid-muridnya di Kg Memali,  Baling , Kedah tanggal 19 November 1985.Masa tu PM Malaysia ialah Tun Dr Mahathir Mohamad dan TPM ialah Datuk Musa Hitam.As Syahid dan anak-anak muridnya mati ditembak kerana melawan akta zalim ISA.Untuk halalkan pembunuhan tersebut Umno kata Ibrahim Libya pengganas dan penderhaka.Hingga kini Tun Madey yang masih bernyawa tidak sikit pun timbul rasa ingin mohon ampun dan maaf kepada keluarga mangsa pembunuhan kejam oleh rejim Umno-BN.


Anak-anak muda sekelian jika ketika itu anda belum lahir atau masih dalam buaian untuk pengetahuan anda inilah tragedi berdarah paling zalim dan amat kejam yang dilakukan regim zalim Umno-BN terhadap bangsa Melayu yang beragama Islam yang mengajar agama dan belajar agama.Mereka juga dituduh sebagai komunis untuk seleweng fakta demi halalkan pembunuhan ke atas as syahid Ibrahim Libya dan anak-anak muridnya.

Berikut senarai mereka yang dibunuh rejim zalim Umno-BN dan diistihar mati syahid  oleh ahli Majlis Fatwa Kerajaan Negeri Kedah, Tuan Guru Haji Yahya Junid dan Ustaz Azahari Abd Razak berdasarkan mereka yang mempertahankan diri dan harta mereka adalah syahid.

1. Ustaz Ibrahim Mahmud, Kampung Charok Puteh, Siong, Baling, Kedah 45 tahun, guru dan pendakwah Islam. Beliau meninggalkan seorang balu yang juga telah ditahan beberapa minggu dalam kem tahanan di markas Polis Hutan Sungai Petani, kemudian dipindahkan ke Penjara di Alor Setar sehingga dibebaskan. Beliau meninggalkan lima orang anak, dua orang sedang bersekolah dan tiga orang lagi masih kecil.
2. Ahmad Hassan, Kampung Alor Melentang, Gunung, Alor Setar, 30 tahun, kerja sendiri, bekas pegawai LPN, bekas ketua Dewan Pemuda PAS Kuala Kedah 1979-1981, bekas Setiausaha Kerja DPPN Kedah 1981-1983. Beliau meninggalkan seorang balu dan empat orang anak yang masih belum bersekolah.
3. Syafie bin Dahaman, Sekolah Menengah Siong, Baling, 30 tahun, guru Sekolah Menegah Siong, meninggalkan seorang balu dan seorang anak.
4. Haji Abdullah bin Haji Abdul Rahman, Mukim Siong Baling, 72 tahun, penoreh getah. Beliau meninggalkan seorang balu dan tujuh orang anak.
5. Abdul Manaf bin Waden, Kampung Becah Sawa, 58 tahun, penoreh getah, meninggalkan seorang balu dan tiga orang anak.
6. Ghazali bin Mohd Saman, Kampung Becah Sawa, 36 tahun, merinyu malaria, meninggalkan seorang balu dan 3 orang anak.
7. Mohd Radzi bin Ahmad, Kampung Ubi Memali, 27 tahun, penoreh getah, meninggalkan empat orang anak dan isterinya telah meninggal sejak beberapa lama.
8. Wan Abdullah @ Idris bin Lebai Kadir, Kampung Charok Bunting, Siong, Baling, 32 tahun, penoreh getah; meninggalkan seorang balu dan enam orang anak sebahagiannya masih bersekolah.
9. Mohd Aroff bin Hashim, Kampung Becah, Siong, 36 tahun, penoreh getah; meninggalkan seorang balu dan enam orang anak.
10. Zamri bin Md Isa, Kampung Charok Puteh, 37 tahun, pemandu; meninggalkan seorang balu dan tiga orang anak.
11. Abdullah bin Yasin, Kampung, Guar Reban, Kupang, 33 tahun, berniaga; meninggalkan seorang balu dan tiga orang anak.
12. Mohd Daud bin Kadir, Kampung Becah Sawa, 53 tahun, penoreh getah; meninggalkan seorang balu dan tiga orang anak.
13. Ahmad bin Ismail, Kampung Cepir, Sik, 30 tahun, mekanik motosikal; meninggalkan seorang balu dan 4 orang anak.
14. Haji Abdul Rahman bin Jusoh, Siong, Baling, 69 tahun. Beliau cedera parah dan akhirnya meninggal dunia kerana kecederaan tersebut pada 31 Jan 1986

Ingat Umno ingat pembunuhan zalim Umno-Bn di Memali .Ingat sampai bila-bila!Kepada Kerajaan Negeri Kedah yang kini diketuai oleh Pas bersama PR ingat-baik-baik kamu semua tidak akan berjaya jadi MB dan Ecxo tanpa penat lelah dan sanggup mati lawan Umno oleh para pejuang yang terdahulu!

Tahniah kepada mereka yang syahid mati melawan rejim zalim Umno-BN.Pergi mamposlah kepada yang mahu buat kerajaan perpaduan dengan Umno.Ketika kita lemah Umno bunuh kita ,ketika kita baru boleh pegang sikit kuasa Umno mahu memeluk kita.Pergi jahanam dengan kerajaan perpaduan Umno-Pas.UG dengan Umno kita hanya akan jadi lembu Umno.Tengok lagu Memali di sini.

1 ulasan:

  1. Perigatan kepada orang melayu yamg beragama islam terutama pak imam bilal dan ulama malaysia kerajaan umno bn adalah pembunuh kepada orang yg beragama islam atas alasan penganas jangan kamu bersubahat dgn umno bn nescaya sia sia saja amalan kamu diatas dunia.

    BalasPadam