Selasa, 8 November 2011

Haji mardud, haji jelek dan haji tayang

Tak berapa hari lagi Haji Najib dan Hajah Rosmah Mansor akan pulang daripada Mekah .Kita akan tengok sama ada bini Najib yang kontroversi dengan barangan mewah akan menukar cara hidupnya.Adakah hajah Rosmah akan menutup kepalanya supaya tidak nampak jambul macam jambul Shahrizat Ketua Wanita Umno.

Tu bini PM Najib.Bagaimana pulak dengan Najib sendiri.Najib kata beliau dah selesai tunai ibadah haji pada 6 November tarikh kalendar Islamnya ialah 10 Zulhijjah.Betul ke dah habis ibadah haji pada tarikh 10 Zulhijjah?Bagaimana dengan acara melontar atau baling setan dengan batu kecil di tiga jumrah.Ini adalah perkara wajib dalam ibadah haji.Mungkin Najib terlupa atau ingat -ingat lupa.

Apa pembaharuan Najib akan buat bila pulang daripada Mekah?Takkan tak ada perubahan.Kalau takat berubah pakai kopiah putih saja tanpa lakukan tuntuan rakyat maknanya tak ada apa yang mengubah Najib sewaktu berada di Mekah.

Semalam saya tengok astro oasis dok tayang gambar Najib dan Rosmah di Mekah dalam pakaian ihram wow! orang kampung tengok habis cair la semua pakat kata baguih sungguh PM kita ha ha.Jangan dapat haji tayang-tayangan sudah la.

Pm Najib bila pulang saja daripada Mekah selepas baling setan tolong umumkan bahawa 8 tuntutan rakyat dalam pru akan ditunaikan.Ini penting kalau tidak jika Najib umumkan pru akan diadakan tanpa tunaikan 8 tuntutan maka Najib lagi sekali akan berhadapan dengan gelombang kebangkitan rakyat kali ketiga untuk bersihkan pilihanraya.Rakyat akan ke jalanraya bukan lagi pilihanraya.Jangan cakap flip-flop macam mau hapuskan pendidikan sains dan matematik dalam bahasa Inggeris pakat lawan bertelagah yang rugi budak-budak sekolah.Sekejap nak hapus sekejap nak teruskan.Ni yang rakyat mau haji Najib;

http://greencastle.files.wordpress.com/2011/07/tuntutan-bersih.jpg
Haji Najib juga kena selesaikan hutang kerajaan pusat kepada Kelantan dalam isu tuntutan royalti minyak yang kini terpaksa dibicarakan di mahkamah.Terengganu, Sabah-Sarawak dapat royalti tapi Kelantan yang 99 peratus orang Melayu Islam dianiaya daripada dapat hak mereka.

Rakyat sedang menunggu-nunggu ole-ole daripada haji Najib tapi bukan ole-ole buah kurma, biji tasbih, jubah dan kain serban tapi rakyat mahu haji Najib tunaikan kehendak rakyat yang cukup mudah.

Jangan sampai orang kata PM Najib dapat haji mardud, haji jelek atau haji tayang-tayangan sudahla.Tunaikan kehendak rakyat pembayar cukai yang membayar gaji semua menteri , ahli parlimen,adun tak kira parti apa pun semua makan duit rakyat.Jangan buat-buat lupa isyaAllah dapat haji mabrur!

Baca juga Mufti Perlis terkejut Najib-Rosmah dah selesai kerja haji.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan