Sabtu, 30 April 2011

Setelah sumpah laknat selesai Pas diajak sertai BN

Setelah sumpah laknat selesai dilakukan oleh Datuk Eskay dengan memakai baju kalis peluru ketika bersumpah mengenai isu video seks yang didakwa babitkan Anwar Ibrahim , PM Najib pun ajak Pas sertai BN.Sapa-sapa atau mana-mana pemimpin Pas yang berjiwa Umno kalau rasa masuk BN lagi baik untuk kenyangkan tembolok sendiri masuklah BN ,pintu sentiasa terbuka.Masuk Umno atau masuk BN anda boleh berkawan dengan trio datuk T n the gang.Boleh berkawan dengan tukang karut Umno Umi Hafilda dan juga Mat Ezam.

Pas tolak pelawaan Najib, dakwa Umno-BN terdesak-M'insider

Sambil mengucapkan “terima kasih” kepada Datuk Seri Najib Razak, PAS dalam reaksi segera menolak sama sekali pelawaan terbaru Perdana Menteri agar parti Islam itu menyertai Barisan Nasional (BN).

“Terima kasihlah atas jemputan, kami akan tetap setia dengan Pakatan Rakyat dan tidak akan meninggalkan semangat kesetiakawanan yang sudah dibentuk dengan PKR dan DAP,” kata Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub ketika dihubungi The Malaysian Insider petang ini.

Najib yang juga Presiden Umno meneruskan usahanya dengan hari ini sekali lagi mempelawa PAS agar menyertai BN sambil berkata, sudah tiba masanya PAS meninggalkan DAP atas alasan ternyata tidak pernah sekalipun memperjuangkan Islam.

“Kenapa buat baik dengan DAP? Adakah DAP boleh perjuangkan Islam?

“Hadi (Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang), cukup-cukuplah dengan DAP, tinggalkan DAP, masuk BN,” kata Perdana Menteri ketika berucap pada majlis Perjumpaan Mesra Perdana Menteri Bersama Rakyat Dewan Undangan Negeri kawasan Manir di Kampung Pulau Bahagia, Kuala Terengganu pagi tadi.

Salahuddin yang juga Ahli Parlimen Kubang Kerian berkata, jemputan dibuat Najib di Kuala Terengganu adalah tindakan “terdesak” selepas BN terus gagal memperoleh sokongan masyarakat Cina termasuk ketika pilihan raya negei Sarawak baru-baru ini manakala gagasan 1 Malaysia digerakkan pentadbiran beliau tidak mendapat sambutan.

“Saya fikir pelawaan ini satu tindakan terdesak kepimpinan Najib. Saya tidak terkejut dengan pelawaan ini,” kata Salahuddin.

Kata beliau, kepimpinan Umno-BN akan menggunakan isu perkauman apabila setiap kali berhadapan dengan persekitaran terdesak sebagaimana dialami sekarang.

“Ini bukan kali pertama pelawaan macam ini dibuat... PAS tidak akan terperangkap,” katanya lagi.

Salauddin juga mendakwa pelawaan itu sebagai “terdesak” apabila mengatakan PAS harus meninggalkan DAP atas alasan ternyata tidak pernah memperjuangkan Islam.

Kata beliau, soal PAS harus keluar Pakatan Rakyat hanya kerana kononnya DAP tidak pernah memperjuangkan Islam tidak timbul sama sekali.

Malah kata beliau, DAP juga sudah memberi jaminan bahawa ia akan menghormati perkara-perkara yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

Misalnya kata beliau, Islam adalah agama rasmi negara dan peruntukan ini termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan dengan Raja-raja Melayu adalah ketua.

“Kita ada Perlembagaan, agama rasmi adalah Islam dengan raja-raja adalah ketua... jadi tak timbul soal ini,” katanya sambil menambah, kerajaan negeri Pulau Pinang yang diketuai oleh wakil DAP juga “tidak pernah mengabaikan soal berkaitan dengan Islam... tiada apa-apa masalah.”

“Bagi kami ini bukan satu isu, dan soal ini tidak berbangkit sama sekali,” kata Salahuddin yang turut menyifatkan pelawaan itu sebagai “madu manis yang berbisa.”

Salahuddin juga berkata, beliau yakin yang prinsip dibawa DAP itu akan terus diamalkan sekiranya Pakatan Rakyat mengambil alih Putrajaya kelak.Baca semua di sini.

Baca juga;
Najib sekali lagi ajak Pas sertai BN-M'insider
Najib minta Pas keluar Pakatan -Malaysiakini
Politik longkang cemari Rukun Negara-Malaysiakini
Anwar berjenaka dengan tuduhan seks padanya-Malaysiakini.

4 ulasan:

  1. “Kenapa buat baik dengan DAP? Adakah DAP boleh perjuangkan Islam?>>>>tanya najib balik....“Kenapa buat baik dengan MCA? Adakah MCA boleh perjuangkan Islam? such a big LOL

    BalasPadam
  2. Jangan la tolak tapi letak la syarat:
    1. Royalty kelantan
    2. Bagi balik Perak
    3. Hj Hadi jadi Tim PM
    4. Yang ni syarat paling penting Anwar Ibrahim jadi PM

    BalasPadam
  3. Anwar Juburit jadi PM????? Oh!!! Tiiiddaaaaakkk!!!!

    BalasPadam
  4. BN-BABI NAJIB..........BN-BARANG NAIK....BN-BONTOT NAJIB......OH TIDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAkkkkKKKKKKKKKKKKK!!!!!!!!

    BalasPadam