Jumaat, 22 April 2011

Menteri cakap bodoh cukai tanah dengan rebat pun tak tau beza

Banyak menteri kabinet Malaysia cakap macam orang bodoh dan tak sekolah walaupun ada kelulusan tinggi.Sebagai contoh menteri yang jaga kenaikan harga barang cakapnya melalut-lalut dan banyak bohong daripada yang betoi.

Begitu juga dengan Menteri Pengajian Tinggi Khaled Nordin dalam isu rebat cukai tanah di UUM yang kecoh gara-gara dipolitikkan untuk burukkan kerajaan negeri Kedah last-last makan diri sendiri nampak beliau yang bodoh.Mula-mula Khaled Nordin kata Kedah naikkan cukai tanah 10 kali ganda .Maka semua pun pakat bising dan riuh rendah dalam media termasuk profesor kangkung tumpang sekaki dok riuh cukai tanah tinggi.

Bila dah rakyat tahu tu bukan cukai tanah tapi rebat baru pakat buka mata dan rasa tersilap.Khaled Nordin pun kata pula tolak rayuan rebat UUM , menteri bidas Pas.Pi la minta kat kerajaan negeri buat surat rasmi bagi tak bagi belakang cerita ni dok riuh dalam media , media boleh bagi rebat ka?Baca juga di sini.Nak bohong pun biarlah nampak cerdik sikit.

1 ulasan:

  1. Bodoh piaang..isunya bukan rebat ker cukai ker... yang penting anak2 nak belajar sana, susah,, kang nanti air takde, peruntukan takde, yurang naik.. pkir la sikit.

    BalasPadam