Sabtu, 27 Mac 2010

Yang Perkosa Hak Melayu Tu Sapa? Takat Cium Keris Je lah

Gambar di atas adalah daripada Malaysiakini

Perkasa yang taksub perjuangkan Melayu nampaknya akan 'gantikan Umno' sikit masa lagi .Kita orang Melayu ni dibuai-buai oleh perkataan Melayu oleh pertubuhan Perkasa. Tak dak beza banyak Perkasa dan Umno. Masing -masing jadikan keris sebagai simbol. Kalau Umno cium keris, Perkasa juga cium keris. Kononnya keris tu keris keramat. Perkasa juga sokong Utusan Malaysia yang dipunyai kaum kerabat Umno.

Orang gila main nombor ekor pun cari keris lama, keris boleh menari, keris boleh picit untuk tujuan syirik nak cepat kaya. Adakah perbuatan mencium keris tu tak jadi dosa? Tujuan apa keris dicium? Adakah dengan cium keris orang Melayu boleh kaya, boleh hilang taraf papa kedana kepada hidup senang lenang? Boleh ka ?

Presiden Ahmadinejad yang amat sederhana hidupnya terus pacu rakyat Iran dengan memiliki loji nuklear dan terus bawa rakyat Iran ke dunia yang lebih maju tanpa merasa gentar dengan ugutan kuasa besar dunia Amerika Syarikat. Tapi kita nak ajak orang Melayu mundur ke belakang dengan main sentimen bangsa untuk apa?Yang perkosa hak Melayu tu sapa? Adakah Cina dan India?Kalau setinggan Melayu di Kuala Lumpur , tanah orang Melayu di Kuala Lumpur pun kita tak mampu nak bela nak berjuang Melayu apa?

Siapa yang sapu tanah Rezab Melayu untuk diberikan kepada bukan Melayu?Siapa yang pinda Kanun Tanah Negara hingga menyebabkan tanah orang Melayu hilang begitu saja ?

Sepatutnya Brahim Ali tak layak jadi Presiden Perkasa kerana dirinya sendiri tidak ada pendirian dalam berpolitik. Orang yang tak ada pendirian bolehkah jadi ketua yang bersih?Mengapa kita dimomokkan dengan perkataan Melayu hanya untuk kaut keuntungan politik bukan untuk kepentingan orang Melayu.Kita rasa seronok dengan salakan hidup Melayu , rasa bangga julang keris dan kucup tapi dalam masa yang sama habuk pun tarak! Takat cium keris je lah..Hak orang Melayu tak dirampas oleh bukan Melayu tapi pemimpin Melayu sendiri yang gadaikan hak Melayu kepada bukan Melayu.

Baca juga ;
Dr Mahathir: Kepercayaan Melayu terhadap Umno terhakis-Malaysiakini
Mahathir: buktikan Melayu 'rampas' hak bukan Melayu-Malaysian Insider

1 ulasan:

  1. Aku x caye dah kat melayu umno nih, pegi mampus la melayu umno

    BalasPadam