Khamis, 4 Mac 2010

Jaga-Jaga Mohsin ,Ustaz Dah Nak Solat Hajat

Ahli Majlis Syura Ulama Pas Ustaz Ahmad Awang kata beliau akan solat hajat 7 hari 7 malam jika Mohsin MP Bagan Serai tak letak jawatan atau kosongkan kerusi Parlimen Bagan Serai.Daripada senario adegan pemimpin pakatan rakyat dan MP yang melompat jadi bebas ada baiknya bai'ah yang dilakukan pemimpin Pas yang bertanding dalam pru-12 yang lalu menjadi ikutan pula oleh calon-calon daripada parti Keadilan yang beragama Islam.Sekurang-kurangnya mereka tidak berani untuk bertindak di luar batasan perjanjian.

Lapor Malaysiakini;

Ahli parlimen PKR, Mohsin Fadzli Samsuri diberi tempoh tujuh hari supaya mengosongkan kerusi Bagan Serai ataupun menghadapi tindakan dikenakan solat hajat supaya dihukum oleh Allah.

Ahli Majlis Syura Ulama PAS Ahmad Awang (kiri) berkata pihaknya akan menganjurkan solat hajat selama tujuh hari tujuh malam supaya Mohsin diberikan hukuman setimpal kerana mengkhianati perjuangan.

“Kita beri tempoh tujuh hari supaya beliau letak jawatan. Jika tidak kita akan anjurkan solat hajat tujuh hari tujuh malam supaya Allah menghukumnya kerana khianat pada perjuangan.

“Bentuk hukuman tersebut, biarlah Allah sahaja yang menentukannya,” kata Ahmad yang juga pesuruhjaya PAS negeri Perak pada pilihan raya umum sebelum ini.

Bekas naib presiden PAS itu mengulas tindakan Mohsin yang keluar PKR dan menjadi wakil bebas dengan alasan tidak bersetuju dengan pendirian PKR berhubung isu kalimah Allah.Baca di sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan