Jumaat, 5 Mac 2010

Ayuh Harussani Letak Jawatan Masuk Umno

Sayangnya Mufti Perak kepada Umno semakin terserlah dan atas nama perpaduan Melayu beliau cuba mainkan kembali isu Kerajaan Perpaduan yang digila-gilakan setengah pihak dalam Pas sikit masa dulu.Mufti Perak tu beranggapan Ustaz Ahmad Awang lah yang jadi punca tak wujud kerajaan perpaduan Pas-Umno di Perak selepas pru-12 yang lalu.Ustaz Ahmad Awang lah yang gagalkan kerajaan campuran Pas -Umno di Perak.

Aku ucap tahniah kat Ustaz Ahmad Awang dalam bab ni kerana telah berjaya gagalkan perpaduan dengan Umno,parti yang membunuh ulama Pas,parti yang bersekongkol dengan kezaliman yang banyak memalitkan sejarah hitam kepada Pas.Parti taik yang dah busuk hingga keakar umbi.

Kata Harussani;

"Sultan secara dasarnya berkenan dengan cadangan ini, tetapi dia (Ahmad) masih berkeras menolaknya. Saya kata al-Quran menyebut jika sayang kepada kafir maka kita adalah kafir, beliau (Ahmad) kata dia menggunakan kaedah fikah dalam perkara itu.-Malaysiakini

Aku pun hairan juga MCA tu tak kafir ka,MIC tu tak Kafir ka ,Gerakan tu tak kafir ka? .Adakah ini cara ulama yang pro Umno bercakap untuk halalkan cara , janji apa yang Umno buat semua betoi tak salah.Umno berkawan dengan puak kafir tu dah 52 tahun dah kalau tak sayang kat kafir-kafir tu tak kan boleh bertahan sampai sekarang ni?Tak jadi kafir ka sayang kat puak-puak tu?

Ok lah Harussani sebab anda sayang sangat kat Umno yang berkawan juga dengan kafir-kafir tu istiharlah diri masuk gelangang politik dan letak jawatan seberapa cepat yang boleh sebagai mufti.Cakap anda pun dah macam Umno totok yang mati hidup balik pun Umno!

Berkaitan dan menarik;
Pas cabar Mufti Perak terjun politik, jangan perlekeh Pakatan-Malaysian Insider
Lebih sesat dari babi-Penarik beca

Tiada ulasan:

Catat Ulasan