Khamis, 18 Mac 2010

Husam saman Sayuti , Siasah

Akhbar Siasah keluaran terbaru bil 0192 di muka hadapan menyiarkan berita bahawa Ahli exco Kerajaan Kelantan, Husam Musa telah menyaman penulis blog Mohd Sayuti Omar, akhbar Siasah beserta empat pihak lain ekoran satu penyiaran berita dalam akhbar Siasah pada Nov 2009 yang berjudul Husam Cetus Idea Pembangkang Timbalan Exco. Menurut tuntutan saman , Husam mendakwa tulisan di bawah tajuk berkenaan berniat jahat dan fitnah terhadapnya.

Empat pihak lain yang turut disaman ialah ; Zulkifli Sulung yang dinamakan sebagai Ketua Pengarang Siasah yang bertanggungjawab menyelia dan menapis bahan-bahan penyiaran, pencetak akhbar berkenaan dan Media Icon Sdn Bhd selaku pengedar akhbar berkenaan.

Tulisan itu kemudiannya dikupas dalam blog msomelayu.blogspot.com di bawah tajuk "Husam Hayati Semangat Unity Goverment" yang dianggap dibuat dengan niat jahat untuk memberikan gambaran bahawa plaintif menyokong kerajaan perpaduan.Baca lanjut kena pi beli Siasah bil 0192. Jumlah keseluruhan tuntutan saman terhadap semua defenden RM4 juta.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan