Sabtu, 27 Mac 2010

Kita Jangan Jadi Yahudi Ortodok

Ketika kita sedang seronok menjerit Melayu ! Melayu ! Melayu ! untuk kaut keuntungan politik murahan askar Yahudi sedang menembak , membaham dan memamah umat Islam Palestine . Darah umat Islam Palestine sentiasa basah di bumi mereka sendiri akibat kejahatan dan kezaliman Yahudi Laknatullah yang semakin ganas membesarkan wilayah yang bukan hak mereka.Itulah Yahudi bangsa yang dilaknat Allah dalam al-Quran.

Moga kita orang Melayu dan rakyat Malaysia lain yang berbilang kaum tidak menjadikan Yahudi sebagai contoh untuk terus berkuasa.Kita kena terima hakikat yang jiran tepi kita , kanan dan depan kita adalah bangsa dan agama yang berbeza, ini hakikat yang kita kena terima.Lainlah yang duduk diceruk kampung yang komunitinya hanya satu bangsa boleh lah berkokok sakan nak bela kaum kerabat kita .

Tapi yang duduk dalam bandar bukannya hanya satu bangsa tapi semua bangsa dan agama ada.Umno-Bn menang boleh perintah 'Satu Malaysia' pun bukan hanya undi Melayu tapi undi semua kaum dan mereka adalah rakyat yang membayar cukai! Begitu juga Pakatan Rakyat menang kerusi Parlimen dan Negeri juga adalah undi semua kaum yang ada di Malaysia ni.Ini kenyataan yang kita kena terima.Boleh ubahka?

Percayalah slogan Melayu ini akan berterusan hinggalah PRU-13 akan datang dan seterusnya selagi 'gula-gula Melayu' masih sedap 'dikulum' dan 'dihisap' oleh orang Melayu seperti Brahim Ali dan Umno.Semoga kita orang Melayu berhentilah daripada ketagihan palsu yang diberikan oleh mereka.Cukuplah yang dah lepas -lepas tu.Hisap dan kulum banyak-banyak lama-lama gigi kita pun boleh reput !Slogan pertahan hak Melayu ini akan menjadi lemah apabila Umno-Bn berkuasa penuh dalam Parlimen dan berjaya rampas kembali negeri -negeri yang ditawan Pakatan Rakyat.

Teringat aku akan kata -kata Tok Guru Nik Aziz , "Melayu laku ka di Padang Mahsyar kelak, berapa sen nilai Melayu di Padang Mahsyar , Allah tanya ka kita ni Melayu, Cina atau India?"

Beza orang beriman dengan tak beriman ni taqwa bukan Melayu, Cina atau India.

Wallah hu a'lam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan