Rabu, 31 Mac 2010

Ayo yo Samy: Umur 18 , 19 pun ada

Presiden MIC semakin menekan Umno supaya terus benarkan partinya bertanding di prk Hulu Selangor mewakili BN. Malah beliau telah pun bagi senarai calon MIC yang layak untuk dipersembahkan pada PM Najib selaku Pengerusi Barisan Nasional .

Samy Vellu sepatutnya letak jawatan sebagai Presiden MIC sebaik saja tamat PRU-12 yang lalu kerana masyarakat India dah muak dengan kepimpinan Samy Vellu yang telah menyebabkan orang India beralih arah menyokong parti-parti daripada Pakatan Rakyat.Samy Vellu sendiri tewas dalam gelanggangnya di Sungai Siput.Kalau orang India sendiri meluat dengan MIC takkan orang Melayu jadi bangang nak sokong calon MIC di prk Hulu Selangor yang ditolak sendiri oleh orang India. Lu pikir sendiri laaa wahai orang Melayu!

Kata Samy Vellu dalam laporan Bernama Samy nafi pengundi Hulu Selangor tidak berminat dengan calon MIC;

"Jika kita melihat kepada keutamaan pengundi, tidak ada satu tempat pun yang kaum India boleh bertanding di negara ini. Masyarakat India tidak mempunyai majoriti sama sekali di mana-mana jua kawasan pilihan raya untuk bertanding. Mereka hanya boleh kekal sebagai pengundi dan ini akan membawa kepada banyak masalah lain.

"Kami telah pun keluar daripada masalah itu sekarang dan saya harap masyarakat akan cuba melupakan apa yang telah berlaku sebelum ini. Jangan cuba untuk mengingatkan mereka... itu tidak baik,"

Ditanya sama ada beliau memikiran calon lain di samping Palanivel untuk bertanding dalam pilihan raya kecil itu, Samy Vellu secara berseloroh berkata:

"Kami boleh mencari remaja lelaki berumur 18 atau 19 tahun untuk bertanding."-Bernama

Bukan pasal umur dan calon sebenarnya Samy Vellu oiii tapi MIC dah ditolak masyarakat India yang semakin cerdik memikirkan 'kelicikkan' Samy Vellu memperdaya masyarakat India selama ini.Hanya Samy Vellu yang masih tidur lena dibuai mimpi indah orang India masih bersama beliau.

Berkaitan;
'MIC digesa serah Hulu S'langor pada Umno'-Malaysiakini
Hulu Selangor: MIC serah nama calon kepada Najib-Bernama

1 ulasan:

  1. Salam tuan, tlg warwarkan blog baru saya untuk tatapan umum, tksh tuan http://koleksikenangan.blogspot.com/

    BalasPadam