Isnin, 29 Mac 2010

Paku Karat Jadi Barang Berharga Dalam Umno

Gambar diciplak daripada Malaysiakini

Kenapa orang Umno dan pemimpinnya suka sangat dengan barang terpakai yang dicap sebagai racis, samseng, gedebe, lok-laq untuk dipilih semula sebagai ketua mereka? Dah tak dak orang lain ka yang boleh pimpin Umno untuk jadi lebih baik sikit hingga Bekas Ketua Umno Bahagian Bukit Bendera Datuk Ahmad Ismail nak dinobat semula sebagai ketua mereka. Mengapa yang buruk kelaku, buruk perangai, suka cetuskan sentimen kaum hendak dijulang sebagai wira dalam Umno?

Peribahasa 'bapa borek anak rintik ' jadi kenyataan dalam Umno. Kalau pemimpin paling atas pun terpalit dengan dakwaan moral yang buruk sudah tentu yang di peringkat cawangan dan Bahagian Umno terikut-terikut dengan apa yang berlaku kepada ketua mereka.Bolehkah Presiden Umno Najib pertikai moral Chua Soi Lek?

Dalam laporan Malaysiakini JK Bahagian Umno Bukit Bendera Letak Jawatan melaporkan;

Umno bahagian Bukit Bendera hari ini mengumumkan peletakan jawatan 36 anggota jawatankuasanya bagi membolehkan pemilihan baru diadakan semula.

Perletakan jawatan beramai-ramai itu bagi membolehkan bekas ketua mereka, Datuk Ahmad Ismail untuk kembali menerajui bahagian berkenaan.

Semua 36 anggota jawatankuasa bahagian itu menandatangani surat peletakkan jawatan yang akan dikemukakan pada mesyuarat perhubungan negeri Umno Pulau Pinang yang dijadualkan pada penghujung bulan April.Menurut ketua bahagian Bukit Bendera, Abdul Jalil Ariffin semua mereka menuntut mesyuarat agung luar biasa (EGM) diadakan bagi membolehkan Ahmad memimpin semula bahagian itu.

Mesti baca;
'Hilang RM546b': Menteri diminta letak jawatan
-Malaysiakini

1 ulasan:

  1. Surat khabar lama ! Bateri lama ! Paku lama tarak laku lah taukeh ! Pigi buang jauh - jauh lah nanti kina kaki , aiyah banyak sakit mah !

    BalasPadam