Selasa, 23 Mac 2010

Biasa la polis kalau nak pencen...

Tak lama lagi Ketua Polis Negara akan berundur dan digantikan oleh KPN yang baru. Di akhir-akhir dan hujung-hujung kuasa yang masih ada maka Musa Hasan Ketua Polis Negara berkata ada pihak ketiga yang campur tangan dalam urusan polis. Maknanya kuasa polis juga ditentukan oleh pihak-pihak yang berkepentingan yang duduk di luar bidang kuasa polis tapi amat berkuasa. Musa Hasan hanya sekadar cakap pihak ketiga. Nama tak sebut .

Sapa pihak ketiga itu? Takkan pemimpin Pakatan Rakyat kot?Pemimpin politik Pakatan Rakyat masuk lokap dan penjara ada la. Yang menyumbatkan pemimpin Pakatan Rakyat dalam lokap tu mungkin arahan pihak ketiga yang dimaksudkan Musa Hasan. . Jika pihak ketiga berkuasa penuh dalam urusan polis maknanya selama Musa Hasan menjadi Ketua Polis Negara segala kuasa yang Musa ada ditentukan pihak ketigalah, jadi bila rakyat pertikai kerja buat polis selama Musa berkuasa ,bukan salah Musa salah orang ketiga . Apa pun yang Musa cakap dah terlewat dan terlambat, dah jadi bubur dah. Biasa la polis kalau nak pencen ...

Kata Hishamuddin Hussein Menteri Dalam Negeri;

"Kami tidak membenarkan mana-mana pihak ketiga terbabit dalam perjalanan polis...saya setakat ini belum lagi mendengar ada aduan kalau ada pihak ketiga yang berkuasa mempengaruhi polis dan jika ada sila maklumkan kepada saya.

"Saya rasa polis pun boleh ambil tindakan sendiri jika perkara ini berlaku. Adalah menjadi tanggungjawabnya untuk bertindak ke atas mereka (pihak ketiga). Kita tak benarkan pihak ketiga campurtangan mentadbirkan pasukan polis,” kata Hishamuddin lagi.-Malaysiakini

Dalam filem Hindi digambarkan watak Menteri dikhalayak umum sebagai orang yang baik ,selalu besedekah kepada orang miskin tapi watak sebenar mereka adalah ketua gengster, ketua perompak dan pemeras rakyat . Mereka berselindung disebalik kebajikan yang mereka lakukan. Watak polis juga digambarkan menjadi talibarut penjenayah dan bersekongkol dengan Menteri untuk lakukan jenayah. Itu dalam filem India kat Malaysia kalau buat filem macam tu mampoih la.

Kenapa bila Menteri bercakap apa pun kita yang jadi rakyat tak percaya?Pelik sungguh!

1 ulasan:

  1. salam...

    cam2..pape pun tiada yg lebih berkuasa melaikan Allah..wawahua'lam

    BalasPadam