Rabu, 1 Julai 2009

Nak Bincang, Wacana Ilmu Selepas Manek Urai

Selepas PM Najib dan kuncu-kuncunya tak sambut pelawaan debat oleh Murshidul Am Pas, Kini Ketua Pemuda Pas pula nak bincang atau nak buat wacana ilmu dengan Pemuda umno. KP Pas Pusat Nasrudin Tantawi telah buat sidang akhbar bersama Timbalan Ketua Pemuda Umno, Razali Ibrahim di bangunan Parlimen hari ini.Apakah masa yang sepenting ini untuk kempen di Manek Urai, masa yang sesuai untuk ajak Pemuda umno bincang? Umno yang kutuk calon Pas di Manek Urai, perlekehkan calon Pas itu mengapa diajak dan dipelawa berbincang. Biarlah selepas Manek Urai nak berkira apa pun dengan Umno.



Lebih baik Pemuda Pas Pusat turun berkampung di Manek Urai, atur dan susun strategi bersama pemimpin Pas Kelantan untuk kalahkan Umno daripada ajak Pemuda Umno bincang. Bincang dan debat tak sama.Bincang hanya sekadar bertukar-tukar fikiran, macam tukar tayar kereta, tayar depan tukar belakang, tayar belakang tukar depan tu saja hasil yang dapat.Mengapa Pemuda Umno tentang debat, tapi mau bincang, buat wacana ilmu dengan Pas dan disambut mesra oleh pemimpin Umno.

Sebenarnya Umno amalkan sokong satu pihak dalam Pas dan cemuh dan keji satu pihak dalam Pas dengan tujuan politik pecahbelahkan Pas. Ini terbukti dengan sikap mereka dengan TGNA, kenyataan TGNA ajak debat ditolak dan tuduh Murshidul Am Pas itu ada agenda poltik, nak "cover line" kerana tuduh Umno sesat macam ajaran Ayah Pin dan Komunis.Berbeza dengan ajakan KP Pas pula yang buat tawaran untuk bincang dengan Umno disambut baik oleh semua pihak dalam Umno.

Puak-puak muqabalah dalam Pas buat apa pun Umno sokong, sebab mereka dah jadi penagih dan ketagih kepada Umno.

2 ulasan:

  1. Inilah hebatnya Barisan Kepimpanan Pemuda Pas Pusat. Orang Perak kata " Tak de koje Cari koje". Pada dok bincang, wacana ilmu dgn Pemuda umno baik bincang dgn Puteri umno. Kurang2 boleh cari jalan keluar pada ahli2 puter yg belum bernikah tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.

    BalasPadam
  2. INI LAH WACANA ILMU

    TOLAK KERAJAAN PERPADUAN KIKIS KUASA MELAYU – berita hairan

    Tindakan Nik Abdul Aziz Nik Mat menolak kerajaan perpaduan dan mencabar Najib Razak untuk berdebat hanya akan menyebabkan kuasa orang Melayu di negara ini terus terhakis.

    Setiausaha Agung Pergerakan Belia 4B Malaysia, Jamaluddin Abdul Rahim, berkata perbincangan perlu diadakan pada peringkat pemimpin tertinggi Pas dan Umno bagi memahami di mana kedudukan sebenar orang Melayu di negara ini.

    KAH KAH KAK…

    Woit… MANA PUNYA BANGANG NI… kah kah kah…

    Kah kah kah… TOLAK PERPADUAN KIKIS KUASA MELAYU ?... kah kah kah…

    Kah kah kah.. 4 B… BODOH….BANGANG.. BAHALOL… BONGOK…kah kah kah…

    Woit… MANA PUNYA LOJIK ?.... kah kah kah..

    Woit… KUASA MELAYU TERKIKIS BILA LADANG FELDA DI JUAL PADA MODAL ANTARABANGSA… kah kah kah..

    Woit…KUASA MELAYU TERKIKIS BILA JOHOR DI JUAL PADA SINGAPURA… kah kah kah…

    Woit…KUASA MELAYU TERKIKIS BILA PEMIMPIN MELAYU RASUAH… MENIPU… SALAH GUNA KUASA… BUNUH ORANG…kah kah kah…

    Woit….KUASA MEALAYU TERKIKIS BILA AKHBAR MELAYU KELENTONG…kah kah kah..

    Woit … KUASA POLITIK MELAYU TERKIKIS BILA NAIB CANCELOR MELAYU TAK PERNAH TULIS BUKU … TAK PERNAH TULIS KERTAS AKADEMIK…. kah kah kah…

    Woit… KUASA POLITIK MELAYU TERKIKIS BILA KONTREKTOR MELAYU DAPAT KONTREK… BUKAN BUAT KERJA TAPI JUAL KONTREK PADA TOWKAY…. kah kah kah…

    Woit… KUASA POLITIK MELAYU TERKIKIS APABILA PEMIMPIN BELIA UMURNYA 60 TAHUN… BOTAK…PAKAI TONGKAT…DAN BODOH…kah kah kah..

    BalasPadam