Khamis, 9 Julai 2009

Muhyidin Tak Tau Beza Syiar Dengan Syariat

Berkata Muhyidin Yasin dalam ceramah Umno di Manek Urai-"Tunjuk bukti Umno tak perjuang Islam. Beliau cabar Pas bagi bukti .Ini berikutan Murshidul Am Pas terus berkata Umno memperjuangkan Nasionalis dan sekularisme bukan memperjuangkan Islam.
Muhyidin kata Umno dah banyak buat benda-benda Islam, seperti Bank Islam , Universiti Islam, dan banyak lagi yang berkaitan dengan Islam. Tu baru syiar bukan Syariat, setakat yang aku tau. Bagaimana pula dengan yang lain-lain:
Aku nak banding apa yang Kelantan buat bukan negeri lain, negeri lain aku tak mau cakap sebab Pas tak berkuasa penuh, yang ni kita kena faham. Kalau aku tak betul sila tegur;
1-Kelantan luluskan hukum hudud dalam dun negeri Kelantan, tapi Umno tolak hudud siap bagi amaran lagi kepada kerajaan Kelantan jangan laksana hudud, istihar darurat(Zaman Mahathir)
2-Kelantan hapuskan jualan arak secara terbuka, boleh minum tapi dalam rumah sendiri(bukan Islam)
3-Hapuskan tikam nombor dan judi-tak keluar lesen
4-Wajibkan pemakain tudung kepala dan tutup aurat di khalayak ramai bagi wanita Islam
5-Kaunter berasingan untuk lelaki dan wanita di pasaraya
6-Pajak gadai Islam
7-Dinar Emas
Kalau setakat buat masjid cantik dan indah kat Hong Kong dan Korea Selatan pun ada masjid, tu perkara biasa. Umno kenakan interest kepada pelajar-pelajar pusat pengajian tinggi untuk bayaran balik pinjaman (PTPTN). Kerajaan Umno-bn juga hapuskan bantuan kepada sekolah-sekolah agama dan anak tirikan sekolah2 agama rakyat. Apa yang Umno buat untuk Islam? penjarakan ulama dan bunuh ulama Pas itu ada Umno buat.Tangkap oarang tanpa bicara (ISA) itu Umno ada buat.
Beli adun di Perak dan timbul akuan bersumpah 50 juta itu kerja Umno. Umno juga tak berani tegur Sisters in Islam yang amalkan Islam Liberal kerana sama macam Umno. Umno dan kabinet buat kerja gila cadangkan orang bukan Islam masuk Islam tak libatkan anak-anak, mereka kekal agama asal! Perjuangkan Islam apa macam tu. Umno pernah cadangkan dihapuskan perkataan ISLAM pada mana-mana pertubuhan atas nama Islam, tapi Raja-Raja Melayu tolak. Umno anggap politik dan agama tak boleh campur aduk umpama minyak dengan air tak boleh dok sekali.



2 ulasan:

  1. Mahyuddin kata... Kulluhum ajma'in. Orang tak mengaji arab bercakap. Sepatutnya " kulluha jami'an ". hentam saja lah labu. macam mana pun orang Melayu Manik Urai tak faham. Janji ada bunyi Arab dah.

    BalasPadam
  2. Anonymous no 1 10 july. Dulu aku dengaq seorang pemimpin Semangat 46 bila habih ceramah dia kata Wal tabik wal hidayah lebih kurang sama macam Muhyidin juga.Umno kata Nga Dap Perak sebut tak betul, sekarang dah berjangkit kat Muhyidin pula

    BalasPadam