Rabu, 8 Julai 2009

Maukah Hang Pa Terima Dua Pengkhianat Ini?

Zambry yang jadi MB Perak atas ihsan Mahkamah Rayuan itu kembali bergelora berikutan adanya ura-ura dua adun yang istihar bebas , Jamaludin Mohd Razi (Behrang) dan Man Jailu (Changkat Jering) untuk masuk semula PKR. Kedua-dua pengkhianat inilah yang jadi punca tumbangnya kerajaan pakatan rakyat di Perak dan krisis perebutan kerajaan negeri Perak antara UBN-Pakatan Rakyat terus berlaku sehingga sekarang.

Umno-Bn yang berkuasa sekarang di Perak adalah hasil bantuan dua ekor ini yang istihar
jadi bebas tapi sokong Bn.sekarang mereka berdua nak lompat semula ke pakatan rakyat kerana apa satu jawatan pun Zambry tak bagi kat dua adun ini bila sokong Bn. Mungkin Man Jailu dan Jamaludin dah minta jawatan exco kat Zambry tapi kedua-dua adun ni ada kes rasuah di Mahkamah.
Jika dua adun ini lompat ke pakatan rakyat kerajaan Zambry angkat kaki keluar daripada pejabat MB.Mungkin mereka berdua hanya sekadar gertak Zamry pasai apa satu pun tak dapat.Tapi adakah pakatan rakyat mau terima dua orang ini jika mereka kembali kepada pakatan rakyat?Kalau pakatan rakyat nak sangat berkuasa di Perak terima tapi kalau bermaruah jangan ambik Jamaludin dan Man Jailu. Mereka boleh pusing balik kalau dalam pakatan tak juga dapat jawatan. Lebih baik bubar Dun. Kalau pakatan kalah, kalah secara bermaruah.

1 ulasan:

  1. Woit, itu lah nama nya politik Melayu Malaya. keluar masuk biasa je. jika hampa ada agama Muhammadi tak menjadi macam ni. Pemimpin pas macam ni jugak. berjuang nak jadi MP atau ADUN, janji nanti ada pencen,lepas tu mengaku pejuang Islam. turrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

    BalasPadam