Khamis, 21 Mac 2013

Tak jadi bubar parlimen pon pencacai Umno dah goyang,kecut perut

Salam semua moga kita semua diberkati Allah SWT.Berdoalah siang dan malam supaya kuasa Umno-BN selama 55 tahun  dihapuskan .Semalam 20-3-13 media baru dan alternatif buat gempar kata Najib bubar parlimen hingga menyebabkan pejabat perdana menteri,TV3 suku dan pencacai mereka ketaq perut dan goyang.Media Umno terus buat penafian tak henti-henti.Tapi kalau hari ni pulak 21-3-13 bubar parlimen berlaga la pulak dengan tarikh besdey saya lagi syok haha

Tu baru senda gurau dan bersandiwara bubar parlimen depa dah kecut perut.Tapi depa tak rasa apa pun apabila Menteri Dalam Negeri Hishamuddin Hussein bersandiwara kata penceroboh Sulu bukan pengganas.


Jangan sebar berita palsu pembubaran parlimen, tindakan undang-undang boleh diambil, kata SKMM

KUALA LUMPUR, 20 Mac — Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) sedang menyiasat laporan mendakwa terdapat berita palsu berkaitan pembubaran Parlimen yang disiar beberapa laman sosial hari ini. 

Pengerusi SKMM Datuk Mohamed Sharil Tarmizi berkata suruhanjaya itu dengan kerjasama polis sedang menyiasat laporan itu. 

"Jika didapati (terdapat pihak) melanggar undang-undang, mereka yang terlibat akan dikenakan tindakan mengikut undang-undang yang sedia ada," katanya dalam satu kenyataan hari ini. 

Mereka yang didapati bersalah mengikut Seksyen 233(1) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 dan berdepan hukuman denda RM50,000 atau penjara tidak melebihi setahun atau kedua-duanya, katanya. 

"Orang ramai diperingat supaya tidak menyebar maklumat atau berita palsu melalui SMS atau media sosial kerana maklumat sedemikian, jika diangkat di dalam blog contohnya, boleh mengganggu-gugat keselamatan negara, kesejahteraan masyarakat dan merupakan pengaruh buruk terhadap kedudukan ekonomi masa kini," katanya. — Bernama

Tiada ulasan:

Catat Ulasan