Ahad, 24 Mac 2013

'Pasang bendera bulan tapi nampak biru'

Ketika berita ni ditulih saya berada di Marang Terengganu.Saja jalan-jalan sempena cuti sekolah.Saya sempat rakam beberapa gambar di sekitar jambatan Sungai Marang,Bukit Gasing yang kini dalam mood pilihanraya.Sepanjang jalan daripada Kemaman ke Marang banyak bendera Pas dan BN yang berkibar sepanjang jalan.
Banyak bendera BN yang pekat biru berbanding bendera Pas.Maklumlah bendera BN dapat percuma dan upah pasang pun ada!Bendera Pas kena beli dan pasang fisabilillah.
Saya diberitahu ahli Pas dan penyokong Pas mereka pasang bendera Pas di jambatan Sungai Marang dan berkawal tiga syift.Saya tanya kenapa kena kawal sampai macam tu.Jawab mereka kalau tak jaga bendera ni nanti kena khianat dengan parti lawan dan pihak berkuasa tempatan!Mereka penduduk di situ yang jadi penyokong Pas memang berani dan sanggup berdepan dengan sebarang kemungkinan termasuklah ditahan pihak berkuasa, bagi mereka kalau kena tangkap disebabkan kes politik itu perkara biasa!
Ahli Pas turut pasang backdrop di tepi Jambatan Sungai Marang yang menujukkan salah laku dan skandal kerajaan negeri Terengganu yang diperintah Umno-BN.
Saya bertanya kepada ahli Pas di situ macam mana dengan peluang untuk Pas kembali berkuasa di Terengganu.Depa jawab,"Berat bohh..mu tengok bendera bulan kat jambatan tu tapi nampak biru, nampak duit BR1M!Kite apa pong kalah ke menang ke bendera kat jambatan tu kite kene gi menang!"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan