Rabu, 6 Mac 2013

Kita hidup mulia bukan kerana bangsa

Muliakah kita kerana bangsa?Kalau kita mulia kerana bangsa ,bangsa Arab mengaku depa lagi mulia daripada kita.Tapi bangsa Bani Israel kalau nak kira hebat depa lagi hebat daripada Arab Quraish dan Saudi kerana di kalangan Bani Israel paling ramai diangkat jadi nabi oleh Allah swt.Di kalangan Bani Israel jugalah manusia yang mati boleh dihidupkan semula.

Firaun lagi hebat sampai hidupnya tak pernah menguap dan  sakit,tapi hidupnya cekik darah rakyat  malah dah mati pun cekik darah rakyat sebab nak tengok batang tubuh Firaun kena bayar duit.
Tapi tengok akhirnya bangsa Bani Israel yang hebat tu dilaknat oleh Allah swt  hidup melampau.

Hidup atas dunia ni yang mulia ialah taqwa bukan kerana pangkat,darjat dan kuasa.Taqwa bangsa apa pun boleh dapat tak kira dia India,Melayu atau pun Cina jika mereka beriman kepada Allah SWT.Tengok kini manusia berebut sampai sanggup berbunuhan kerana nak tabal Sultan bukan sibuk cari taqwa kepada Allah.Depa ingat dengan tabal Sultan tu boleh bawa depa masuk Syuga.

Ada orang kata orang hormat dan sanjung kita kerana duit, pangkat dan darjat.Tak dak duit sapa pun tak pandang kita.Islam hari ni dah rosak kerana kebendaan,hiburan dan kejahilan yang melampau.

Ada yang syok dan dianggap hero dan suruh rakyat sanjung dan muliakn mereka kerana telah diberikan wang sebagai umpan.Mintak simpati rakyat dan jadi munafik besar mahu pertahankan kalimah Allah tapi dalam masa yang sama hina hukum Allah SWT.

Mari kita jangan jadi hamba kepada Umno-BN tapi jadilah orang yang bertaqwa kepada Allah SWT.Cukup-cukuplah 55 tahun Umno perhambakan orang Melayu yang tanamkan dalam otak orang Melayu ,Umno tumbang Melayu merempat.

Takziah kepada kaum keluarga anggota keselamatan yang telah meninggal dunia semoga Allah SWT ampunkan dosa kamu semua ketika berlawan dengan pemberontak Sulu yang 'diupah'.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan