Sabtu, 9 Mac 2013

Hanya ada satu jawapan kenapa parlimen tidak dibubarkan

Imej sebelah petikan daripada akhbar Harakah keluaran terbaru dalam ruangan Fikrah 11-14 Mac.Menurut pakar perlembagaan Tommy Thomas ,"BN berada dalam kerajaan dari Mac9 Mac hinga 28 Jun,2013 adalah mengikut perlembagaan dan sah di sisi undang-undang tapi dari segi kesahihan politik dan autoriti moral di dalam persoalan."
"Pengundi boleh secara sah berkata secara majoriti mengundi untuk kerajaan BN pada 8 Mac,2008 untuk memerintah selama 5 tahun,dan jika kerajaan tersebut memilih untuk mendapatkan mandat baru dalam tempoh tersebut, ia akan menjadi caretaker goverment(Kerajaan sementara),"kata peguam Tommy Thomas.
Pak Lah mantan PM membubarkan parlimen lebih awal walaupun Tun Madey anggap Pak Lah kaki zzzz dan lembik
Kata peguam tu lagi sekiranya pentadbiran Najib ingin kekalkan tradisi untuk mengadakan pru dun dan parlimen serentak maka parlimen perlu dibubarkan awal sebelum 26 Mei.Ini kerana 26 Mei ialah hari terakhir untuk negeri Sembilan mengadakan pilihanraya kerana sesi Dun akan terbubar sendiri pada 26 Mac."Jadi mengapa Najib masih tidak menggunakan hak istimewa ini untuk menasihati YDP Agong untuk bubarkan parlimen sebelum tarikh luputnya ,dan kemudiannya diikuti dengan pilihanraya umum ke 13?Hanya ada satu jawapan untuk itu,BN takut ditewaskan," kata Tommy.Sila beli dan baca Harakah terbaru edisi Isnin.

Macammana nak bubar Deepak dan P.Bala sedang bocorkan kes pembunuhan misteri Altantuya,Bapa Saiful Bukhari kata kes liwat anaknya adalah satu konspirasi politik pegawai Najib untuk jatuhkan Anwar.Lahad Datu tak selesai lagi.Hahaha tahun ni tak ada pru kita ke jalanraya.

Baca;
Konflik Sabah rumitkan keadaan untuk Najib,lapor BofAML-M'kini

5 ulasan:

  1. Sudah 9 Mac... sah memang Najib tak dak teloq.

    Tak dak teloq, tak dak mandat untuk jadi PM.

    Esok dalam borang pencalonan Najib kalau ada bahagian jantina jangan tulis lelaki atau perempuan... tulis sahaja Tak Dak Teloq. Pegawai SPR akan faham.

    BalasPadam
  2. AYUH ABANG MAT SAPU KEJALAN RAYA KITA SECEPAT MUNGKIN.BEBAN RAKYAT SUDAH MELEBIHI DARI YANG SEPATUTNYA HAK RAKYAT MENGUNDI MESTI DIUTAMAKAN.HAK BN KAMU NAK KALAH KE I KAMUTU KAMI TAK PEDULI MAMAPOS LE

    BalasPadam
  3. najib itu pukimak pembunuh tak da gunanya punya lang pati nag koii punya bahalol teloq tak da masuklah ke dalam sarung rosmah dan sharizat dan mainlah buntut palanivolu

    BalasPadam
  4. Dengaq cakap aku jangan dok buat pasai Najib dok tunggu pluang saja untuk isytihar darurat ,kalau hampa keluaq pi buat kacau dijalanan dan polis pulak buat kecoh muala bagi permit tapi bila hamap keluaq depa kata permit tak boleh bagi sebab lahad datu tak selesai lagi, ini helah depa untuk nak bagi darurat lebih baik tangguh dulum biaq pi kat Najib kita tengok lama mana dia nak petahan dan nak biaq parlemen tegantung. La nie pun depa dah tamat kuasa untuk buat keputusan,depa hanya boleh arah untuk tadbir saja keputusan kebenet dah habeh tak boleh mesyuarat dah untuk buat keputusan,cumanya untuk umno bolehlah.

    BalasPadam
  5. Memang betul la bro!!! Puak bn saja nk bagi penyokong pr naik angin,lps tu boleh la puak bn buat alasan mcm2.......sapa yg marah kena jual.. Ha!ha

    BalasPadam