Sabtu, 16 Mac 2013

Apabila Najib berfatwa rakyat ketawa berdekah-dekah

Hari ni orang poliltik nak untung dan dapat sokongan kena meniaga agama,sebut nama Allah banyak-banyak tapi sebaliknya merekalah munafik dan kaki merepek tak ketawan hala.Yang syok lagi tu bila habis berfatwa rakyat kena sokong BN!

Kita jadi orang ni jangan taksub kepada mana-mana parti walaupun kita duduk dalam parti tu.Tak betul dan menyeleweng kita lawan.Kalau nak berfatwa pun tengok lah dulu atas bawah kiri kanan macam mana dengan diri kita,anak bini kita banyak buat benda dosa atau pun tidak.Kalau takat fatwa cari makan nak untungkan diri sendiri boleh jalan daa!

Berani Haji Najib yang kini dah jadi ulama jadi-jadian berfatwa '7 Dosa Besar pembangkang pada rakyat dan umat Islam'.Bila Najib berfatwa rakyat ketawa berdekah-dekah sebab Najib buat lawak bukan berfatwa.Cuba tanya Najib apa hukum bunuh perempuan yang sedang mengandung dengan bom C4 hingga berkecai di Puncak Alam pada tahun 2006?Apa hukum curi duit lembu NFCRM250 juta yang libatkan keluarga Ketua Wanita Umno Malaysia?Kes ni bukan takat Najib tak berani fatwa ulama cari makan pun tak berani kata apa.

Budaya fitnah,adu domba,cakap bohong sudah jadi sebati dengan Umno.Kita tak kata parti-parti lain baik dan sempurna tapi Umno lebih teruk dan dasyat daripada parti lain sejak dulu,kini dan selamanya.Masa sudah tiba kita humbankan Umno ke lubang kubur.

Teruk tak teruk Umno la ni dalam zaman IT orang berhujah dengan facebook,twitter dan blog mereka masih jawab hujah dengan telor ayam kemuruk,baling batu dan kayu kepada parti yang menentang Umno dalam ceramah.Bagi mereka tak ada dosa langsung buat kerja jahiliah macam tu.

Katanya Najib datang ke Kelantan seramai 50,000 orang berhimpun.Najib hanya mampu berfatwa dan buat lawak di Kelantan tapi tak berani kata kepada rakyat Kelantan ,"Are u ready for BN?".Najib takut kejadian malang semasa sambutan tahun baru Cina di Penang berulang apabila rakyat yang berhimpun ramai-ramai kata ,"Nooo for BN!"

Najib janjikan tanah kepada rakyat Kelantan untuk tawan Kelantan tapi di Selangor yang Najib jadi Pengerusi BN, Ketua Wanita Umno Selangor jadi kaya raya hasil urusniaga tanah LTAT berjuta ringgit.
Ini projek yang dilakukan si pengkhianat Umno menipu dalam pilihanraya dengan bagi IC kepada pendatang haram.Tak berdosaka?

1 ulasan:

  1. "kita humbankan Umno ke lubang kubur." atau kita tukar perkataan terakhir ke "lubang jubur" kerana busuknya perangai pemimpin-pemimpn mereka.

    BalasPadam