Khamis, 14 Mac 2013

Selagi 'Murshidul Am Umno' tak pernah mengaku silap ,Umno pun serupa tu la

Perkataan paling popular ketika ini ialah sandiwara dan bersandiwara.Tak payah mula daripada jauh ambik ja takat video Datuk T yang menampilkan Rahim Thamby Cik,Shazryl Eskay dan Shuib Lazim bersumpah laknat isu video lucah yang mereka tayang di Bukit Carcosa supaya rakyat percaya dengan sumpah laknat mereka.Lebih syok lagi mereka bersumpah laknat pakai baju kalis peluru!Apa jadi dengan kes ini sekarang?Adakah ini bukan sandiwara?.Mereka jadikan Anwar Ibrahim sebagai kambing hitam
Kenapa kes ini ditutup dan tidak dibicarakan?Kalau depan kalam Allah SWT mereka boleh melawak main hang pa percaya lagi ka dengan Umno?
Ketika peluru penceroboh Sulu telah membunuh 10 orang anggota keselamatan negara di Lahad Datu kita dikejutkan dengan kes Liwat 11 apabila bapa Saiful Bukhary mengaku kata wujud konspirasi  pegawai Najib untuk fitnah Anwar dalam kes tersebut dan minta maaf kepada keluarga Anwar.Adakah kes ni jugak bukan sandiwara?

Kematian bukan sandiwara ini bukan filem lakonan P.Ramlee mereka yang mati tetap mati takziah dan Alfatihah dihadiahkan buat mereka.
Apa yang terjadi di Lahad Datu dah terjadi dan akan jadi sejarah generasi akan datang.Yang geli gelemannya apabila Umno dan pencacai Umno tuding jari kepada kita yang lawan Umno sebagai pengkhianat negara dan jadi dalang di Lahad Datu!Gila ka apa?Tian Chua ditahan dan dihadapkan ke mahkamah,Utusan Meloya dan TV3 suku tiap malam pagi petang meracuni fikiran rakyat supaya percaya bahawa kes Lahad Datu terjadi kerana pemimpin Pakatan Rakyat termasuk Anwar bergambar dengan Nur Misuari pemimpin Islam Moro di Selatan Filipina.Bagaimana pulak gambar Najib yang bersama pemimpin Islam Filipina yang berkunjung ke Filipina untuk urusan damai antara puak bertelagah di Selatan Filipina dengan kerajaan Filipina?
Tak ada sebesar biji telor pemimpin Umno dan sebesar biji geli yang berani kutuk Hishamuddin Menteri Dalam Negeri yang kata penceroboh Sulu bukan pengganas!

Mengamuk sakan pemimpin Umno apabila bekas pegawai tinggi tentera bongkar bahawa pihak kerajaan lemah dan kenapa tunggu sampai 23 hari baru bertindak terhadap penceroboh Sulu.“Tindakan kerajaan tidak konsisten. Apabila tindakan lambat, mereka (penceroboh) telah ‘bekerja’. Dari kumpulan kecil menjadi besar. Kesalahan ini mesti diakui (kerajaan),” .-Bekas Timbalan Panglima Tentera Darat, Leftenan Jeneral (B) Datuk Ghafir Abdul Hamid.Baca di sini.Juga di sini.

Umno melompat dan menjerit tunjuk atas,tunjuk bawah ,kanan dan kiri sambil mengaku merekalah yang jadi pembela negara sementara puak lain tak ada semangat pertiwi tapi rakyat semakin nampak akan kebodohan Umno yang semakin ketara sampai takut nak bubar parlimen!

Jika puak Umno terus menerus salahkan pihak lain dalam kes Lahad Datu maka akan semakin banyak terbongkar apa sebabnya puak Sulu datang Lahad Datu untuk tawan Sabah.Perangai Umno tak akan berubah selagi 'Murshidul Am Umno' Tun Madey yang tak pernah mengaku salah dan silap terus menguasai Umno dari hujung kepala sampai hujung kaki.Najib dan semua pemimpin Umno berada dalam poket seluar Tun walapun Tun dah tak jadi PM.Semua depa serupa hanya rakyat yang bijak dan sedar akan tipu daya Umno tidak boleh ditipu.Tun mengaku bagi IC kepada pendatang haram Sabah tapi Tun salahkan Tunku Rahman yang bagi IC kepada orang Cina dan India.

Tudinglah jari ke sana dan ke sini tapi rakyat tak akan lupa apa yang telah Umno lakukan sejak 55 tahun yang lalu.Rakyat tak akan lupa kes Altantuya,cincin Bik mama RM24 juta,duit lembu NFC kena curi RM250 juta dan banyak lagi penyelewengan yang dilakukan pemimpin Umno-BN dalam merompak dan menyamun harta rakyat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan