Jumaat, 29 Mac 2013

Semua nak jadi alat Umno dan barua Umno, jual agama

Umat Islam diwajibkan taat kepada pemerintah kata Jakim
Umat Islam di negara ini diwajibkan untuk taat kepada pemerintah kerana ia merupakan salah satu daripada tuntutan agama, menurut khutbah Jumaat yang disediakan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) hari ini.
Khutbah yang dibaca di masjid-masjid di sekitar ibu negara ketika solat Jumaat turut menegaskan, menderhaka kepada pemimpin juga merupakan salah satu dosa besar.

“Semangat patriotisme kepada negara ini menuntut kita agar patuh dan taat kepada pemimpin secara menyeluruh,” kata khutbah tersebut yang boleh diakses melalui laman sesawang JAKIM.
“Berasaskan kepada dalil-dalil yang jelas daripada al-Quran dan hadith Rasulullah SAW, para ulama telah bersepakat mengatakan bahawa taat kepada pemerintah adalah fardhu kepada setiap muslim manakala menderhaka merupakan satu dosa besar.”-The Malaysian Insider.Baca semua di sini.
Semua nak jadi alat dan barua Umno,jual agama supaya rakyat tidak tumbangkan Umno-BN.Ini negara demokrasi rakyat boleh pilih mana-mana parti yang depa suka.Kalau pilih selain daripada Umno-BN jadi derhaka hapuskan saja parti yang lawan Umno-BN!
Dosa Besar konon..parti makan rasuah ,pemimpin Umno-BN makan rasuah macam makan nasi nak kena jilat dan taat ka?
Zalimi yang sebangsa dengan mereka,sekat bantuan dan tidak mahu bayar royalti yang jadi hak negeri Kelantan tak dosa besar ka?
Bersekongkol dengan fitnah dan siarkan video seks lucah tak berdosaka?
Ingat di akhirat esok sembunyikan kebenaran bersekongkol dengan pemimpin zalim untuk kekal berkuasa tak dijilat api neraka?
Bersekongkol dengan pembunuh Altantuya tak berdosaka?Hapuskan bantuan kepada sekolah agama rakyat tak berdosaka?Mau hapus perkataan Islam pada pertubuhan Islam nak kira lagu mana?
Sudah lupa ka di Padang Mahsyar kelak mulut tak boleh bercakap tapi anggota tubuh yang lain jadi saksi atas apa yang kamu buat.Bila terdesak guna ayat-ayat agama untuk pertahankan kuasa.

Kalau PR menang dan berkuasa berani Jakim kata jika tolak PR berdosa besar?Ada berani?Bagaimana pulak negeri-negeri yang dikuasai PR awat tak berani fatwa?

1 ulasan:

  1. Kepada ahli umno bn kena ambil perhatian dgn pesanan dari jakim,faham baik2,jgn dok buat honar dlm negeri pr,nnt jatuh derhaka kpd pemerintah,
    Belajar la jadi cerdik sikit kalau x boleh cerdik banyak,...

    BalasPadam