Selasa, 5 Oktober 2010

Shafie Apdal kata Umno Kedah 'mantop'

Pengerusi Perhubungan Umno Kedah Shafie Apdal kata keadaan Umno yang nampak letih dan tak bertenaga di Kedah dah kembali kuat dan 'mantop'. Kata Shafie Apdal;

"Saya pun tak nak lama. Saya hanya nak bantu. Mereka minta saya bantu...maka saya pun bantulah. Di Kedah, Umno di sini sudah lain dan kerjasama antara parti komponen Barisan Nasional juga semakin mantap," katanya kepada pemberita pada majlis sambutan Aildifitri Barisan Nasional Kedah di Alor Setar hari ini.

Shafie yang juga Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, berkata UMNO Bahagian Sungai Petani yang digantung pengurusan pentadbirannya masih ditadbir oleh Badan Perhubungan Umno Negeri.

Katanya, Umno negeri telah mengatur pertemuan antara dua kumpulan yang bertelagah di bahagian itu bagi mencari jalan penyesaian.Baca di sini.

Kalau Umno dah jadi kuat bagaimana pulak dengan kekuatan Pas dan Pakatan Rakyat di Kedah? Adakah bertambah kuat atau sebaliknya? Kalau tengok daripada segi sambutan rakyat terhadap majlis-majlis jamuan raya di seluruh Kedah anjuran Pas dan Pakatan Rakyat memang la hebat sampai tak cukup makanan yang disediakan.

Di Changlon pada 2-10-10 yang lalu (Sabtu) jamuan raya anjuran Pas Changlon dikabarkan dapat sambutan hebat masyarakat setempat hingga semua makanan yang disediakan habis licin. Ini adalah program tahun ke dua jamuan raya Pas Changlon diadakan. Orangramai yang hadir lebih daripada 10 ribu orang. Tapi kawasan tu adun nya ialah Umno (Zaini Jaafar, Adun Bukit Kayu Hitam).

Baca juga;
Naik tarif:MB Kedah tetap salahkan BN-The Malaysian Insider

1 ulasan:

  1. salam...
    betulke?ke hnya cakap2 kosog jek?kalo skdr ckp sume org blh ckp tpi kalo nak tau betul ke x kna tgk sdiri...wallahua'lam

    BalasPadam