Jumaat, 22 Oktober 2010

Apco buat kerja untuk Umno-BN pertahan Putrajaya?

Masih lagi alkisah PM Najib nak pertahan Putrajaya walau dengan apa cara sekalipun seperti yang disebut Presiden Umno itu;

Ayuh..

Jangankan gerimis, hujan pun mari kita redahi..
Jangankan ribut, taufan pun mesti kita harungi..
Jangankan air bah, gelombang badai pun harus berani kita renangi..
Jangankan gerhana, kelam gelita pun pasti kita terangi..


Maka, kepada semua saya berpesan, kepada semua saya beri pedoman, janganlah kita terpalit damak beracun sandiwara lawan yang hanya menempah alam kegagalan. Berpasaklah kepada parti UMNO. Bertetaplah kepada panji-panji Barisan Nasional. Walau berkecai tulang dan juga badan, walau bercerai jasad dari nyawa. Saudara dan saudari, walau apa pun yang terjadi, Putrajaya mesti kita pertahankan!- Malaysiakini Najib :Apa pun terjadi, Putrajaya mesti dipertahan.

Kalaulah apa yang diucap Presiden Umno diucap oleh lain-lain pemimpin PR sudah tentu mereka dikenakan tindakan di bawah akta hasutan kerana mempunyai unsur-unsur yang boleh menimbulkan sentimen perkauman tapi kerana diucap oleh Presiden Umno yang juga Perdana Menteri Malaysia ia menjadi halal dan kebal daripada sebarang tindakan.

Umno -Bn sedar mereka tak menyangka akan tersungkur rebah hingga hilang 5 negeri dalam pru 12 yang lalu. Mereka hanya ingat hanya Kelantan saja kekal ditangan Pas paling lebih hanya Pulau Pinang akan terlepas ke tangan PR tapi bila hilang 5 negeri ia menimbulkan kejutan baik di pihak Bn mau pun PR. Demam Umno hingga sekarang belum kebah. Mereka memasang strategi untuk terus kekal berkuasa di peringkat pusat walau dengan apa cara sekalipun.

Apa guna ada Apco penasihat kerajaan Umno-Bn kalau tak buat kerja, 'design' untuk BN terus berkuasa? Dalam bajet 2011 RM350juta untuk Polis Di Raja Malaysia , ber juta untuk Unit Khas Bergerak Jabatan Pendaftaran Negara di Sabah /Sarawak diluluskan ? Semua ini untuk apa? Cuba hang pa pikir tengok?

Takkan Umno-Bn nak guna kepala masam, kaki pukoi, nak pertahan Putrajaya?Tu hanya sesuai guna dalam pilihanraya saja tapi kerja-kerja yang 'smart' tentu guna pakai golongan profesional dan penasihat dan talibarut Yahudi untuk kekal berkuasa.

Hilang 5 negeri kepada PR boleh berkira lagi tapi kalau Umno-Bn nak hilang semua sampai jadi pembangkang ini hakikat yang tak dapat diterima Umno-BN sampai bila-bila. Umno-Bn buat kerja untuk kekal berkuasa , adakah PR dah pikir cara mana nak jijak kaki ke Putrajaya tanpa berlaku perkara yang tidak diingini? Adakah 'adegan' yang tak ingin dilihat akan berlaku?

1 ulasan:

  1. salam...
    bla da slesa kat tpat tu ..memang sukar nak bg org lain duduk lg2 bla tempat tu selesa dan bnyak kemudahan...org yg nak cba duduk tempat tu kna pandai2 le mainkan peranan masing2..wallahua'lam

    BalasPadam