Selasa, 24 Ogos 2010

Tun Mahathir , JKK tak mau jambatan

Bekas PM Tun Mahathir bantah bina jambatan di Langkawi. Kata Tun Mahathir pulau tak elok dijadikan daratan.Turut membantah cadangan nak buat jambatan itu ialah Ahli Parlimen Langkawi (Umno) dan Pengerusi Jawatan Kuasa dan Keselamatan Kampung Persekutuan (JKKP)

Kepada sesiapa yang pernah pergi ke Langkawi anda mungkin rasa seronok dengan keindahan pulau Langkawi yang banyak tempat-tempat menarik untuk dikunjungi. Tapi jika anda melihat kebanyakkan rumah-rumah kampung penduduk Melayu Langkawi amat daif dan uzur. Tak percaya pi la tengok.

Semasa zaman Tun Mahathir berkuasa dulu banyak projek yang berasaskan pelancongan dibangunkan yang tak dapat tidak terpaksa korbankan tanah-tanah orang Melayu di Langkawi. Yang dapat duit pampasan mungkin ada yang berniaga dan ada juga yang jadi hidup melarat kerana habis tah ke mana dibelanjakan duit tersebut. Ramai orang Melayu Langkawi berpindah atau hijrah ke Perlis dan daratan Kedah untuk terus hidup.

Sekarang kenapa hanya nak dibuat satu jambatan yang hubungkan Langkawi dengan Kuala Perlis jadi ketegaq tak mau projek? Buat jambatan boleh rosakkan keindahan pulau Langkawi? Betoika?Awat JKK Umno tolak projek, tolak pembangunan?Tolak orang Melayu sampai terkeluar pulau hang pa tak bantah pulak.

Tun Mahathir jadi trauma dengan terbengkalainya 'jambatan bengkok' yang dihumbankan ke dalam laut oleh mantan PM Pak Lah . Tun nak jambatan bengkok tapi jambatan lainTun tak mau.

Berkaitan;
Pas Perlis , Langkawi tetap mahu jambatan-Malaysiakini

1 ulasan:

  1. salam...
    siannye...kalo pilih pemimpin..pilihlah pemimpin yg mrasa sama kesusahan rakyat...wallahua'lam

    BalasPadam