Isnin, 30 Ogos 2010

Melayu Umno Rasa Seronok Tengok Melayu Pas Menadah Tangan Di Mahkamah

Hari ini Kerajaan Negeri Kelantan dah selesai fail saman Petronas di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Jalan Duta.Itulah nasib kerajaan Pas Kelantan yang juga Melayu macam batang tubuh puak-puak Umno. MB Kelantan Tok Guru Nik Aziz sendiri failkan saman terhadap Petronas.

Nasib MB Kelantan tak sama dengan nasib MB Terengganu yang juga Melayu tapi Umno. MB Terengganu Ahmad Said dan konco-konco Umno Terengganu sedang bergembira sakan dan gelak sampai ke telinga kerana selepas raya Aidilfitri Terengganu akan terima royalti RM1.6 bilion .

Melayu Umno rasa seronok bila tengok Melayu Pas merangkak ke mahkamah menadah simpati untuk dapatkan hak mereka sendiri. Melayu Umno rasa megah dan bongkak walaupun mengaut keuntungan minyak Kelantan yang bukan hak mereka dengan bayar wang ehsan kepada pemimpin Umno Kelantan RM20 juta.

Inilah slogan Satu Malaysia yang diuar-uarkan Umno-Bn. Satu Malaysia hanya untuk Melayu Umno, MCA, MIC dan parti-parti kucing kurap lain yang bersekongkol dengan Umno-BN. Satu Malaysia boleh zalimi bangsa Melayu yang tak sokong Umno seperti Melayu Pas dan Keadilan. Zalim!

Malaysiakini melaporkan K'lantan saman Petronas berhubung royalti minyak;

Kerajaan negeri Kelantan, dengan ketuai oleh Menteri Besar, Datuk Seri Nik Aziz Nik Mat, telah memfailkan saman terhadap syarikat minyak negara, Petronas, untuk menuntut royalti minyak yang tidak dibayar sejak 2004.

Saman terhadap Petronas itu meliputi dakwaan melanggar perjanjian kontrak dan juga turut membabitkan isu perlembagaan.

Nik Aziz yang diiringi oleh timbalannya, Datuk Ahmad Yaakob dan exco kanan kerajaan negeri, Datuk Husam Musa dan Datuk Takiyuddin Hassan, menyaksikan saman itu difailkan di Kuala Lumpur pagi ini. Turut hadir ialah bendahari PAS, Dr Mohd Hatta Ramlli.

Peguam kanan Tommy Thomas mewakili kerajaan Kelantan.-Malaysiakini.


Berkaitan;
Royalti minyak :Kelantan fail kes dakwa diskriminasi Petronas-The Malaysian Insider

1 ulasan:

  1. Salam...
    tula sifat UMNO...busuk hati...kalo blh sume harta kat Malaysia ni dia punye...kata nak mjaga hak org melayu...org PAS pun org MELAYU...depa xnampak ke sume tu???bila ada kuasa dan harta..mata jadi kabur kpd yg hak...wallahua'lam

    BalasPadam