Rabu, 18 Ogos 2010

'Ali dan Baba' sedang bertokak siapa yang akan ke Kamunting?

Apakah MCA dan Umno sedang bermain drama atau berlakon filem apabila pemimpin mereka lawan bertikam lidah dalam isu yang melibatkan kepentingan puak masing-masing? Umno nak pertahan hak Umno sementara MCA nak pertahan puak MCA dan kroninya dan minta kurangkan hak-hak bumiputera dalam tender kerajaan. Presiden MCA yang baru memang seorang 'pelakon filem yang hebat ' dan diketahui ramai peminat hingga berjaya menang jawatan tertinggi parti itu dalam pemilihan beberapa bulan yang lalu.

Depa berebut nak sapu projek cuma kalau Umno dapat projek lebih MCA marah begitu juga kalau MCA dapat lebih Umno pulak yang riuh kata hak 'Umnoputera' terjejas! Bukan hak Melayu dan Bumiputera yang diperjuangkan.

Api perkauman pun akan berkemundang yang mengundang bencana apabila ditiup oleh puak masing-masing yang bertelagah umpama dua orang budak bertumbuk yang seorang berkata ,"Ni kepala bapak aku dan ini kepala bapak hang, kalau kau berani kau pijakkk! akhirnya dua -dua tak pijak pun. Pihak polis pulak akan memberi amaran 'jangan main isu perkauman merbahaya', 'tindakan keras akan diambil' akhirnya siapa yang akan ditangkap?

Umno-MCA yang sedang bergaduh juga umpama dua ekor kucing jantan yang dahaga berebut seekor kucing betina . Mereka bercakaran tapi tak luka!

Baca juga ;
Khalid Samad khuatir Perkasa cetus isu , BN guna semula ISA-Malaysian Insider
Kontaktor Melayu:Hanya 5 peratus 'Ali-Baba'-Malaysiakini
Perang mulut MCA-Umno: Chua bidas Hishamuddin-Malaysiakini
Chua kepada TPM:Sila ikuti peredaran zaman-Malaysiakini
Soi Lek kecewa amaran Muhyiddin , usah pukul gendang perkauman-Malaysian Insider

1 ulasan:

  1. Salam...
    xtercapailah misi 1 Malaysia...wallahua'lam

    BalasPadam