Ahad, 15 Ogos 2010

Kes Malek Hussin: Pengajaran kepada pemimpin Pas


Kadang-kadang terpikir jugak sama ada nak kata apa akan nasib yang menimpa Abdul Malek Hussin yang melepas daripada mengaut duit yang dihadiahkan Mahkamah Tinggi berjumlah RM2.5 juta apabila Mahkamah Persekutuan batalkan keputusan Mahkamah Tinggi yang menyuruh pihak kerajaan bayar duit gantirugi kerana tahan Malek Hussin di bawah ISA.

Dulu Malek Hussin adalah aktivis Pas dan pada tahun 1995 kalau aku tak silap beliau bertanding di kerusi Parlimen Bandar Tun Razak atas tiket Pas tapi menjelang hari pengundian beliau jadi belot kepada Pas dengan menarik diri daripada bertanding.Penyokong Pas dan ahli Pas di seluruh negara begitu kecewa dengan Malek Hussin yang berpaling tadah dan mereka menyumpah-nyumpah Malek Hussin . Sehingga kini masih ramai yang teringat-ingat akan pembelotan Malek Hussin terhadap Pas dalam pru tahun 1995 itu.

Kepada pemimpin Pas jangan sekali-kali menganiayai kepercayaan ahli-ahli Pas yang ikhlas berjuang bersama Pas . Nasib yang menimpa batang tubuh manusia yang bernama MalekHussin harus dijadikan pengajaran kepada anda semua! Kuasa Allah SWT tak ada siapa yang mampu menahannya.

Hari ini untung berjuta esok lusa sekupang rabit pun tak dapat malah kena bayar lagi kos guaman itulah yang terjadi kepada Malek Hussin.Sila baca di sini.

2 ulasan:

  1. kaya dalam mimpi, miskin menjadi kenyataan...

    BalasPadam
  2. pejuang ikhlas akan mendapat rahmat dari allah -takbir

    ramdzan.jabar umno johor

    BalasPadam