Jumaat, 27 Ogos 2010

'Berkata benar di hadapan pemimpin yang zalim'-Nurul Izzah

Ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar menyangkal dakwaan menteri Kabinet bahawa beliau berdosa, sebaliknya menegaskan “lagi berdosa kalau membiarkan kezaliman bermaharajalela.”

“Sememangnya jihad terbesar adalah berkata benar di hadapan pemimpin yang zalim.

“Justeru, panduan saya hanya al- Quran dan sunah, bukan sesetengah pimpinan yang memilih bulu dalam memperjuangkan prinsip,” kata beliau dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini membalas pendirian Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

Jamil Khir berkata mereka yang memburukkan negara sendiri dengan niat menimbulkan kekacauan disanggap berdosa.

“Kita kena sayangkan dan cintakan negara kita dan perlu bersedia dalam mempertahankan negara kerana ia merupakan satu jihad dan sudah pasti ganjarannya untuk orang yang berjihad ini juga besar.

“Maka, kalau besar ganjarannya, besarlah juga kesalahannya apabila seseorang itu memburukkan negaranya sendiri, maruah negara, di tempat orang dengan harapan negara akan jadi huru hara,” katanya.

Jamil Khir diminta mengulas laporan bahawa Nurul Izzah, yang didakwa mengeluarkan

kenyataan yang menjejaskan imej dan maruah negara dalam satu temu bual dengan sebuah akhbar Indonesia baru-baru ini.-Malaysian Insider


1 ulasan:

  1. salam...
    Pe jek pimpinan Pakatan Rakyat ckp menjejaskan imej dan maruah negara..yg depa (UMNO) tu harta negara sume dok pakat bg kat org luar pe cte???...wallahua'lam

    BalasPadam