Selasa, 17 Ogos 2010

Kerajaan dulu kira nak tutup sekolah agama

“Jika dibandingkan dengan pemerintahan yang dulu hanya tahu nak tutup sekolah agama tapi kerajaan sekarang menghargai sekolah agama,” ujar Pengetua Ma'had Tahfiz An-Nur, Desa Subang Permai, Ustaz Sobri Mohd Nor.

Beliau menyatakan demikian pada majlis ringkas menerima sumbangan kerajaan negeri yang disampaikan oleh Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan negeri, Dr Halimah Ali, pagi ini.

“Saya tidak pernah menerima sumbangan seperti ini sebelum ini. Ini merupakan rezeki dari Allah,” ujarnya yang merakamkan perghargaan kepada pemerintahan Pakatan Rakyat.

Dr Halimah menyampaikan cek bantuan tersebut untuk membaik pulih fizikal sekolah agama.

Majlis utama fasa satu mengenai bantuan itu kepada sekolah agama rakyat telah disempurnakan oleh Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim di Ma'had Tarbiyah Islamiyah Al-Ansar Kampung Asahan, Batang Berjuntai, Kuala Selangor pada 10 Ogos lalu.

Pada majlis itu, seramai 120 daripada 136 penerima hadir sementara yang selebihnya disampaikan sendiri Dr Halimah dengan pergi ke sekolah berkenaan di samping meninjau masalah yang dihadapi.

Kerajaan negeri telah meluluskan RM2.666 juta daripada RM6 juta telah diperuntukkan untuk sekolah agama rakyat pada tahun ini.-Berita dan gambaroleh Kamarina -Harakahdaily.

2 ulasan:

  1. Salam...
    Tahniah kpd pmerintahan Pakatan Rakyat..dulu sek agama taim zaman UMNO sbelah mata pun depa xpandang...pakat nak tutup lg adalah...sjak pemerintahan Pakatan Rakyat ni nasik sek2 Agama Rakyat smakin terbela...sebnyak RM 6 Juta diperuntukan stiap tahun ukt sek. Agama Rakyat, 6 Juta utk SJKC dan 4 Juta utk SJKT..sume dapat..pemerintahan Pakatan Rakyat xpilih bulu..sume dberi sama rata berdasarkan keperluan dan kapasiti pelajar...jom pakat2 bg Pakatan Rakyat menang lg dlm PRU 13...wallahua'lam

    BalasPadam
  2. salam misai,

    jom tukar link: www.duniacacamarba.blogspot.com

    BalasPadam