Sabtu, 26 Jun 2010

'Ulama Senang' atau ulama muda ?

Seramai 40 orang katanya golongan ulama muda masuk Umno. Di siaran berbayar Astro Oasis ada rancangan Imam Muda sekarang ada pulak ulama muda tapi mereka dah pilih Umno sebagai parti pilihan mereka.Ulama muda-muda ni dilaporkan adalah kawan-kawan kepada Asri bekas mufti Negeri Perlis .

Dulu golongan ulama seperti Dr Haron Din dan Ustaz Ismail Kamus memilih Pas. Masa mereka masuk Pas mereka tidaklah semuda golongan yang dikatakan ulama yang memilih Umno sebagai parti pilihan mereka. Golongan yang dikatakan ulama muda ini memilih Umno sebab supaya senang nak berdakwah , tak payah nak kena tangkap oleh pihak berkuasa kerana berceramah tanpa tauliah. Bila mereka dah jadi ahli Umno mereka akan jadi bebas berceramah walaupun tanpa tauliah terutama di Selangor kerana suku sakat mereka di Jais sedia membantu...

Mudah sungguh nak jadi 'ulama senang' tak payah kena tangkap masuk Umno. Nabi Muhammad SAW yang dikasihi pernah dibaling najis, patah gigi ketika berperang dan diancam bunuh tapi hangpa 'ulama senang' jadi penakut pahit dengan ancaman tak ada tauliah dan ditangkap mengajar agama tanpa tauliah!

'Ulama senang' , bolehkah anda semua berdakwah kepada parti Umno yang turut bersekongkol dengan Apco agen Zionis Israel itu menghalang kerja-kerja Apco sebagai penasihat Umno-Bn?Bagaimana dengan rasuah yang bertimbun-timbun sebagai contoh jual beli scoperne kapal selam yang disiasat Kerajaan Perancis, kamu tak merasa apa-apaka? Kerajaan Umno-Bn yang menangkap orang tanpa bicara di bawah akta zalim ISA , sanggup kamu bersekongkol?

Bagaimana pulak dengan program pemuda Pas 'orang muda geng kita'? Dah lenyap ka?

Berkaitan;
40 ulama muda sertai Umno tanpa Asri-Malaysian Insider

Tiada ulasan:

Catat Ulasan