Selasa, 29 Jun 2010

Bersatu untuk selamatkan Umno, mau ka?

Kalau orang bukan Islam tuduh Islam ganas, pelampau dan terroris terutamanya Zionis Israel itu memang kerja mereka. Tapi kalau yang tuduh pemimpin Islam yang tak menyokong Umno sebagai pengganas juga di kalangan orang Islam tidakkah itu memburukkan agama sendiri?

Bila terdesak mau bersatu tak dianggap pengganas. Tapi bila rasa sokongan rakyat dah meningkat 72 peratus kepada PM mula la nak tunjuk bongkak dan sombong tuduh pemimpin politik yang tak sehaluan sebagai pengganas dan kuda tunggangan parti yang bersama-sama lawan Umno-Bn dalam pru-12 yang lalu.

Kini bila timbul ramainya orang Melayu yang beragama Islam tak daftar sebagai pengundi isu bangsa dan agama didendangkan supaya bersatu untuk selamatkan kuasa politik Islam. Nak selamat kuasa politik Melayu-Islam atau nak selamatkan nyawa Umno yang sekejap ok sekejap tak ok?Katanya 1:40 yang daftar sebagai pengundi itu seorang Melayu dan 40 bukan Melayu.

Kalau betoi macam tu punya kajian orang Melayu paling penyigan nak daftar sebagai pengundi kita nak salahkan siapa?Nak salahkan siapa calon Melayu di prk Hulu Selangor kalah ?

Berkaitan ;
Muzakarah Natrah:Perpecahan penganut Islam maslah besar pru-13
-Malaysian Insider
Dap:Kenyataan nisbah 1:40 berbaur perkauman-Malaysiakini
Pengundi:Umno punca Melayu tak daftar-Harakahdaily
Pengundi baru: Pas sasar 50% Melayu , bukan Melayu-Harakahdaily

1 ulasan:

  1. Orang-orang yang mengutamakan dunia lebih daripada akhirat dan menghalangi manusia dari jalan agama Allah, serta menghendaki jalan itu menjadi bengkok terpesong, mereka itulah orang-orang yang terjerumus ke dalam kesesatan yang jauh terpesongnya..firman Allah dlm surah Ibrahim ayat 2

    BalasPadam