Khamis, 3 Jun 2010

Anak Soi Lek layak menantu Pak Lah tak layak

Anak Presiden MCA telah dilantik jadi Timbalan Menteri. Kata PM Najib anak Chua Soi Lek tu walaupun muda tapi ada kelayakan. Lapor Bernama Chua layak menjadi Timbalan Menteri, kata Najib melaporkan;

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata pelantikan Chua Tee Yong sebagai Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani dalam rombakan Kabinet semalam adalah berdasarkan kebolehan dan kelayakannya.

Chua, 33, anak Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek, dinamakan dalam rombakan kecil Kabinet semalam.

Najib berkata beliau sendiri dilantik timbalan menteri ketika berusia 25 tahun dan sebagai Menteri Besar Pahang semasa berumur 29 tahun.



"Umur bukan satu halangan. Apa yang penting ialah kebolehan dan beliau juga mempunyai kelayakan. Jadi, saya mempunyai keyakinan terhadap kebolehannya untuk menjalankan tugas sebagai timbalan menteri," katanya kepada pemberita selepas melakukan tinjauan mesra di kawasan Taman Sea Park di sini Rabu.Baca lanjut klik di atas.

Bukan takat anak Chua Soi Lek malah Ezam Mohd Noor, Zulkifli Noordin, Zahrain dan lain-lain yang tak menang pilihanraya dan tak bertanding pilhanraya semua layak duduk dalam kabinet Najib cuma yang tak layak hanya Khairy Jamaluddin menantu Pak Lah.

Baca juga;
Mengapa senator sedangkan ramai MP layak isi kabinet?-Malaysian Insider.
Anak Presiden MCA dipilih kerana merit-Malaysiakini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan