Isnin, 14 Jun 2010

Baguih jugak kalau berasa macam nak kalah

Adakah Selangor dan Kedah akan terus diterajui Pakatan Rakyat?Ini antara persoalan yang disebut pemimpin Pas dalam Muktamar Pas kali ke 56. Bagi aku baguih jugak kalau ada rasa macam nak kalah di Kedah dan Selangor. Kalau rasa macam nak kalah PR akan sentiasa berusaha untuk terus capai kemenangan dengan memikirkan kebajikan untuk rakyat dan buat program yang menguntungkan rakyat.

Kalau dok pikir kemenangan akan terus muncul dan muncul lagi sampai tak ingat atau berasa macam nak kalah akan jadi macam Umno -Bn di Selangor dan Kedah yang berlagak sombong dan bongkak akhirnya tumbang setelah 50 tahun berkuasa! Jika PR terus buat program yang untungkan rakyat , tidak berlagak sombong dan angkuh bila berkuasa tak perlu takut akan ditolak rakyat.

Kenapa hanya harapkan pengundi baru yang belum daftar untuk terus berkuasa? Kenapa takut sangat dengan pengundi -pengundi lama yang bagi kepercayaan kepada PR untuk berkuasa di Perak (dah kena rampas), Kedah dan Selangor? Kalau buat yang terbaik untuk rakyat kenapa takut kalah?Rakyat tak kiralah sokong PR atau Umno-Bn mereka semakin bijak untuk memilih siapa yang mereka mahu untuk terus berkuasa.



Berkaitan;
Exco Kedah: 'Kami akan bertahan, kekal lagi PRU-13-Malaysian Insider
Kerjasama dengan bukan, Islam sejak zaman Rasulullah-Harakahdaily
Pas:Pakatan berpontensi tumbang di S'langor...-Malaysiakini
Pas tidak mahu tanggung 'biawak hidup'-Presiden-Harakhdaily
Cari 500,000 pengundi baru jika mahu kekal Selangor ,Kedah-Malaysian Insider

1 ulasan:

  1. Salam...
    Ya Allah, kau perkukuhkanlah kemenangan PR ini..kau tetapkanlah iman pimpinan2 kami dlm malaksanakan amanahmu dan melaksanakan tanggungjawab rakyat..amin ya Rabb

    BalasPadam