Rabu, 2 Jun 2010

Khairy Ketua Pemuda Umno yang tak diiktiraf?

Bila baca berita Malaysiakini Najib diminta pertimbang Khairy dalam kabinet seolah -olah menggambarkan kemenangan Khairy Jamaluddin menantu Pak Lah sebagai Ketua Pemuda Umno Malaysia yang berjaya kalahkan anak Tun Mahathir , Mukhriz tak disenangi banyak pihak dalam Umno.

Lapor malaysiakini;

Pemuda Umno Sabah mendesak Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak supaya mempertimbangkan jawatan kabinet kepada Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin.

Ketuanya, Azman Ruslan berkata jika Khairy yang juga ahli parlimen Rembau tidak memegang apa-apa jawatan dalam kabinet, kemungkinan besar ia akan mempengaruhi sokongan daripada golongan muda.

"(Ketua) Pemuda perlu diberikan pengiktirafan," katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

Sehubungan itu, Azman kecewa kerana ketuanya ketua Pemuda bahagian Rembau, tidak dipilih menganggotai kabinet yang diketuai Najib yang juga presiden Umno.-Malaysiakini

Ketua Pemuda Umno itu seolah-olah tak diiktiraf macam melukut tepi gantang saja dalam Umno. Mungkin PM Najib masih takut kepada bayangan Tun Mahathir yang benci kepada Khairy semasa Pak Lah jadi PM dulu. Adakah Khairy perlu berlutut depan Najib dan Tun Mahathir baru dapat jadi menteri dalam kabinet kerajaan Umno-Bn?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan