Isnin, 10 Oktober 2011

Terbongkar ! Rosmah Mansor hadir mensyuarat bajet 2012

Hadir mensyuarat tertutup Belanjawan 2012, siapa Rosmah?-KeadilanDaily.com

PUTRAJAYA: Kehadiran Datin Seri Rosmah Mansor dalam perjumpaan tertutup dengan pegawai kanan Kementerian Kewangan, menimbulkan tanda tanya dan kecaman pelbagai pihak.
Ia terbongkar apabila nama isteri Datuk Seri Najib Razak tertera dalam senarai kehadiran dalam berita yang dilapor agensi berita rasmi, Bernama pada 6 Oktober lalu.
Mengikut laporan itu, Rosmah hadir ketika suaminya itu meninjau operasi persiapan terakhir Belanjawan 2012 di Kementerian Kewangan, sehari sebelum belanjawan dibentang.
Perbuatan Rosmah yang selama ini mengaku sebagai First Lady of Malaysia (FLOM), dikecam Angkatan Muda KEADILAN (AMK) dan mempersoal kehadiran Rosmah dalam lawatan tersebut.
Ketuanya, Shamsul Iskandar Mat Akin, berkata tindakan Rosmah semakin melampau kerana mencampuri urusan negara terutama melibatkan ekonomi.
“Ini tak pernah dilakukan mana-mana isteri PM kerana ia membabitkan menteri di kementerian yang berkaitan ekonomi dan hal ehwal negara.
“Saya mendesak supaya Najib maklumkan apa peranan Rosmah. Apakah dia pakar runding? Atau Menteri Kewangan Kedua yang sebenar? Rosmah tidak perlu menyibuk kerana dia hanya isteri dan tidak ada kuasa eksekutif,” katanya.
Penglibatan Rosmah itu turut dikecam dalam laman sosial twitter.
“Sapa (siapa) rosmah mansor untuk hadir dlm meeting bajet?” kata seorang pengguna akaun twitter, emmiza
“Tak boleh beza Mesyuarat Sulit Belanjawan Negara sampai Rosmah blh hadiri?Prihatin pd negara agak2 la smpi mesyuarat sulit kewangan negara diketahui Rosmah,” kata pengguna akuan Ikhwan Hafiz pula.-KeadilanDaily.com

Kenapa Bernama lapor Rosmah turut hadir mensyuarat?Ini menunjukkan gerombolan yang anti Najib dalam Umno mahu kenakan Najib supaya cepat jatuh.Sudah kantoi isu cincin RM24 juta yang diakui kastam benar-benar wujud kini BikMama bertambah besar kepala hadir mensyuarat bajet 2012.

Takkan Bik Mama ni jadi tukang hidang teh dan kopi dalam mensyuarat bajet 2012?Ooo no la...kalau takat hidang kopi dan teh tak main la!Bik Mama memang jadi liabiliti kepada Najib,Tak ada apa lagi yang hendak disembunyikan.


Ni bukan meeting nak nikah anak Bik Mama dengan bakal menantunya daripada negara bekas komunis tapi ni meeting bajet negara !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan