Jumaat, 28 Oktober 2011

Selepas Ananda Krishnan kini Kenneth Eswaran pulak dapat stesen tv

Kenneth Eswaran 'nadi' stesen tv kabel terbaru , dijangka operasi awal  2012-M'inisder

Ahli perniagaan Datuk K.K. Eswaran, yang rapat dengan keluarga Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, merupakan individu di sebalik usaha terbaru perkhidmatan televisyen kabel kendalian Nilamas Corporation Sdn Bhd, yang dijangka memulakan operasi pada separuh pertama tahun depan, demikian menurut sumber-sumber industri. The Malaysian Insider difahamkan bahawa syarikat itu, yang dijangka membelanjakan RM2 bilion akan mencabar Astro, penyedia perkhidmatan televisyen satelit, untuk mendapatkan bahagiannya dalam pasaran tempatan.
Syarikat itu akan dikenali sebagai Asian Broadcasting Network Sdn Bhd dan jenama baru ini bakal dilancarkan bulan depan.
“Datuk Kenneth Eswaran  merupakan orang di belakang usaha ini dan hubungan beliau dengan keluarga pertama telah membolehkannya memperoleh kelulusan awal lesen yang diperlukan,” kata sumber industri kepada The Malaysian Insider.
Mereka yang rapat dengan usaha ini mengesahkan kepentingan Eswaran dengan menekankan Nilamas berkongsi dua pengarah yang rapat syarikat utama dengan ahli perniagaan ini, Pinehill Pacific Berhad. Dua individu itu ialah bekas pegawai kanan perkhidmatan awam Tan Sri Mohamad Noor Abdul Rahim dan Datuk Nik Mohd Amin Nik Abu Bakar.
“Eswaran ada hubungan politik. (Jadi) tidak menghairankan beliau mendapat kelulusan (lesen) dengan segera, dan kini beliau kena melancarkannya,” kata satu lagi sumber industri yang turut berkongsi bahawa pelancaran nama jenama baru akan disempurnakan bulan depan.-M'insider

Pas dah lama minta stesen tv dan radio sendiri tapi tak dapat-dapat.Yang dapat orang India yang kaya raya yang rapat dengan Najib-Rosmah.Dulu Ananda Krishnan jutawan sahabat Tun Madey dapat stesen TV Astro kini sahabat Najib , Eswaran pulak dapat stesen TV zaman Najib.

1 ulasan:

  1. Melayu majority semua pun payah dapat.. India tu kira minoriti berbanding melayu dan china.. tp semua bagi... ambik faedah dgn India tak berdosa gamaknya..

    BalasPadam