Ahad, 23 Oktober 2011

'Awat orang Melayu tak pi himpunan Himpun'


Sebelum ni saya ada tulis Himpun: Terbukti agama dan politik tak dapat dipisahkan.Hari ini saya ditanya oleh sahabat saya daripada Utara,"Berapa juta orang Melayu hadir himpunan sejuta umat di stadium Shah Alam?" Saya kata ,"lebih kurang 5000 orang Melayu hadir." Beliau kata, "laaa awat banyak tu saja tak macam himpunan Bersih 2.0.Himpunan Himpun dapat permit polis, tidak ada sekatan jalanraya di seluruh negara yang berlapis-lapis,tidak ada operasi bilik ke bilik di sekitar hotel di KL oleh pihak polis untuk cari peserta Bersih 2.0.Awat orang Melayu tak pi himpunan Himpun?"

Saya tidak ada niat untuk perlekehkan himpunan Himpun tapi itulah yang ditanya sahabat saya .

1 ulasan:

  1. Jawapannya: walaupun ramai tak dapat hadir tapi iman kami tetap bersama himpun demi akidah umat Islam dan kami tetap sokong dari jauh, bukan kerana kuasa, dendam dan bukan sebab wang mcm bersih. Puas hati.

    BalasPadam