Sabtu, 29 Oktober 2011

Semua datang tuntut macam mana nak tidur lena mati aman

Steve Shaariibu bapa Altantuya yang mati dibom hingga berkecai kini minta percepatkan kes perbicaraan saman beliau terhadap kerajaan Malaysia dan pihak-pihak yang bertanggungjawab atas kematian anak beliau di Malaysia.Kes saman itu difailkan di mahkamah pada  Jun 2007.Altantuya mati dibunuh pada tahun 2006.

 Malaysiakini melaporkan bapa Altantuya merayu kepada Mahkamah Tinggi agar mempercepatkan perbicaraan saman sivil berjumlah RM100 juta tersebut.
Dalam sepucuk surat yang diterjemahkan ke dalam bahasa Inggeris oleh peguam Mukhsaruul Mijiddorj, Shaariibuu berkata beliau telah membayar sejumlah besar wang kepada mahkamah Malaysia pada tahun lalu.
Wang, berjumlah RM60,000 itu sebagai bon keselamatan, dibayar oleh kerajaan Mongolia bagi pihak Shariibuu.

Anak dah mati ingat boleh selesai kes kini bapa pulak datang tuntut .Siapa makan cabai sudah tentu rasa pedas.Siapa yang suruh bunuh Altantuya hidup tak boleh senang.Famili dok cari sampai lubang kubur.

Teoh Beng Hock juga dah mati  disiasat sampai jatuh bangunan tapi famili masih mahu keadilan.Macam mana nak mati aman?Macam mana nak hidup senang?Silap-silap mati berdiri!Duit banyak pun tak guna, cincin RM24 juta pun tak guna.Bega tangan banyak pun tak guna hidup dilanda bayangan hantu!

Lapor Malaysiakini Keluarga mendiang Teoh Beng Hock hari ini membuat laporan polis untuk mendesak supaya siasatan dijalankan ke atas individu yang dibabitkan dalam siasatan Suruhanjaya Diraja (RCI) ke atas kematian pembantu politik itu.

Peguam, Gobind Singh Deo berkata, keluarga Teoh mengambil langkah berkenaan susulan daripada kenyataan menteri undang-undang, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz di parlimen, Isnin lalu.

Nazri dalam ucapannya di Dewan Rakyat berkata tiada siasatan jenayah dijalankan kerana tiada laporan polis dibuat ke atas tiga orang pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang dibabitkan dalam siasatan RCI itu.

Keluarga arwah Ahmad Sarbaini juga mahu tuntut keadilan atas kematian  Ahmad Sarbaini yang juga mati jatuh bangunan ketika disiasat  oleh pegawai SPRM.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan