Jumaat, 29 Januari 2010

'Hadiah' Buat Khalid Samad!

Yang seronok dan melompat bila Khalid Samad digantung jawatan bukan setakat penjilat Umno dalam Pas tapi rakan sekutu mereka yang berada dalam Umno. Umno memang geram dengan Khalid Samad kalau tidak takkan orang Umno Shah Alam pijak-pijak gambar Khalid sewaktu demo pertahan kalimah Allah hanya untuk Melayu-Islam.Pas Selangor tak bela pun Khalid Samad dalam isu kalimah Allah sebab 'bos' Pas Selangor dah kata Allah hanya untuk orang Islam!

'Hadiah' buat Khalid juga yang pertahan Kalimah Allah boleh guna oleh orang bukan Islam iaitu sama dengan fatwa Yusuf Al-Qardhawi yang kata Allah itu untuk semua bangsa dan agama.Hasan Ali pula kata Allah hanya untuk Melayu -Islam dan orang Islam sama macam otak orang Umno yang jahil murakabun.Otak hanya pikir takat negeri Selangor, sedangkan Yusuf Al-Qardhawi pikir untuk satu dunia!

'Hadiah' buat Khalid Samad yang bercakap isu baiah tapi dimulakan dulu oleh Hasan Ali dalam perjumpaan dengan blogger2 termasuk blogger Umno.Yang mula-mula dedah tak kena hukum yang tukang cerita kata baiah tu memnag ada kena hukum gantung!

'Hadiah' buat Khalid Samad yang disukai Tok Guru Nik Aziz tapi dibenci puak-puak talibarut yang mau kepada UG tapi dah tutup buku.Lawan UG kena gantung yang nak UG hanya kena 'Warning'.

Keadilan nampak berat sebelah sebab Khalid hanya anak tiri sedangkan Hasan Ali anak emas. Baik macammanapun anak tiri lah katakan...tentu anak emas juga yang baik kalau perangai macam setan pun!

Dulu kita kata VK Linggam ada hubungan dengan bekas Ketua Hakim Negara Tun Eusuff Chin sebab depa dua pi melancong sekali luar negeri. Tuan Ibrahim Tuan Man apa kurangnya dengan Hasan Ali biasa satu pentas forum perdana ehwal Islam, takkan tak dak apa-apa kot pengaruhi keputusan Jawatankuasa Disiplin Parti buat keputusan!

Adakah Khalid samad akan merayu? Khalid pernah berkata walau apa pun keputusan beliau takkan merayu,sekarang terserah kepada yang empunya diri buat keputusan.Yang pasti keputusan yang berat sebelah itu tetap untungkan Umno dan mengecewakan golongan yang anti UG! Umno dok gelak sakan dekat Khalid Samad dengan keputusan gantung 6 bulan jawatan Khalid! Puas hati hang pa!

Sayang-sayang buah kepayang
Manakan sama buah keranji
Sini sayang sana pun sayang
Sayang lagi Si Hasan Ali

Baca juga
Tahniah Umno(2)-Penarik beca

2 ulasan:

  1. Korang nak kata apa pun aku dah tak nak ambik kisah pasal PAS. Bodoh tak boleh diajar...

    Pegi mamposlah...

    BalasPadam
  2. Harap Khalid tak keluar PAS. Teruskan perjuangan. Cantas semua sibodoh dalam PAS tu...

    BalasPadam