Khamis, 28 Januari 2010

Wang Ehsan : RM20 Juta Pun Tak Pa Janji Duit 'Free'

Husam Musa Exco Kanan Kerajaan Negeri Kelantan berkata sepatutnya royalti minyak yang dibayar dalam bentuk wang ehsan diterima Kelantan ialah RM40 juta bukan RM20 juta yang dibayar Kerajaan Pusat kepada JPP Kelantan yang dikuasai Umno Kelantan.Baca di sini

Umno nak peduli apa dapat Rm20 juta pun bukan keluar peluh setitik pun janji duit 'free' apa nak kisah sangat. Esok-esok dah habis belanja boleh mintak lagi kata yang Pusat bagi tu tak cukup tambah lagi RM20 juta jadi juga RM40 juta.

Duit ehsan RM20juta itu boleh dibelanjakan untuk tawan hati rakyat Kelantan untuk sokong Umno atas nama pembangunan.Faktor utama kenapa Pusat bagi duit ehsan ialah untuk tumbangkan Kerajaan Pas Kelantan yang dah berkuasa 20 tahun di Kelantan. Kalau pemimpin Pas Kelantan tak berhenti daripada politiking sesama sendiri jalan keluar untuk Pas berkuasa semula di Kelantan akan ditunjukkan oleh kuasa wang ehsan seperti nasib Pas Trengganu yang tumbang pada tahun 2004 yang lalu.

Mustapa Mohamed yang pernah berkata Kelantan wang ehsan pun tak layak dapat sekarang bersama -sama Awang Adek mengalu-alukan kedatangan Wang Ehsan ke Kelantan dengan penuh kegembiraan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan