Jumaat, 29 Januari 2010

Si Cerdik Menipu Si Cerdik

Pelajar IPTA awam dikatakan sedang mengamuk dan berang kerana kumpulan yang di gelar pro Mahasiswa boleh dikatakan hampir kalah di semua IPTA gara-gara sistem undi cara elektronik dan berkomputer.Budak-budak Universiti ni budak -budak cerdik,kalau tak cerdik dan tak pandai tak boleh masuk U. Sudah tentu mereka tahu sistem pengundian cara baru itu telah memperdaya mereka supaya golongan yang digelar pro Aspirasi boleh menang.

Menang kalah adat berlawan tapi kalau kalah disebabkan penyelewengan dan penipuan siapa yang tak geram dan marah.Mungkin mereka rasa diri mereka diperbodohkan oleh pihak Universiti dengan sistem pengundian cara baru kali pertama dalam pilihanraya universiti tempatan.

Adakah pola pengundian di semua IPTA ini gambaran kepada PRU-13 akan datang?Kalau dalam U pun berlaku penyelewengan pengundian apatah lagi dalam pru akan datang, tak berlaku semua tu.Kerja kerja mensabotaj rumah-rumah ibadat ini bukankah agenda pru akan datang? Sentimen antara agama dimainkan pihak -pihak tertentu untuk mereka terus berkuasa selepas pru 13 berlangsung. Agenda kotor dan jijik ini dijangka berterusan hingga sampai tarikh pilihanraya akan datang.Rakyat yang bijak saja tidak akan termakan agenda kotor ini.

Menurut laporan Malaysiakini;

Pelajar Universiti Malaya (UM) dari kumpulan pro-Mahasiswa yang tewas pada pilihan raya kampus semalam mengugut akan mengadakan demonstrasi jalanan jika tuntutan mereka tidak dipenuhi.

Antara tuntutan mereka ialah supaya pilihan raya kampus diadakan semula dan pembatalan pengundian secara berkomputer atau e-undi.

Ketika ini, perbincangan sepuluh wakil pelajar berkenaan dengan Naib Canselor, UM, Ghauth Jamsoon dihentikan seketika untuk solat Jumaat.



Berkaitan
Pilihanraya Kampus Kecoh, Pro M Kepung Pejabat TNC- mStar online
Pelajar ugut lakukan demontrasi jalanan-Malaysiakini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan