Khamis, 21 Januari 2010

Seludup Pasir: Negara Jiran Mana Satu?

Negara jiran mana lagi kalau bukan Singapura yang import pasir Malaysia.Takkan tu pun SPRM tak mau sebut nama.Mungkin yang ditahan kerana seludup pasir Malaysia ke negara jiran dapat habuan seks dan rasuah seramai 34 orang itu libatkan orang Umno tu yang tak berani sebut nama negara jiran .

Aku dah kata rasuah kalau sapa makan tak kira Pas ,Umno, PKR dan DAP semua sama taraf dan memang layak mereka didakwa. Tapi kalau takat tangkap ikan bilis untuk dijadikan sembelihan untuk tutup nama jerung-jerung besar sampai bila pun masalah rasuah takkan selesai.

Lapor Malaysian Insider;

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menahan 34 orang di lima negeri termasuk dua ahli politik dan kakitangan awam kerana rasuah wang tunai dan seks, sebahagian langkah membendung aktiviti perlombongan pasir haram.

Kesemua mereka dijangka didakwa di mahkamah esok.

Dengan penahanan 34 mereka, SPRM percaya telah berjaya mematahkan sindiket menyeludup pasir ke sebuah negara asing.

Bagaimanapun SPRM tidak menamakan negara jiran itu.

Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad baru-baru mendakwa dalam tulisan blognya bahawa mengapa pasir masih dijual kepada Singapura.

Isu mengeksport pasir ke Singapura merupakan satu perkara yang sensitif dari segi politik kerana ia membabitkan hubungan dua hala kedua-dua yang agak ‘panas’ ekoran pertikaian berhubung jualan air dan pasir.

“Kami telah menahan 34 orang suspek. Seramai 24 adalah dari sektor awam, tiga dari sektor swasta dan lima adalah orang awam.Baca di sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan