Rabu, 20 Januari 2010

Siasat PA Yaakob Sapari:Tak Dapat Tanduk Pulas Telinga

Aku menyokong penuh minat SPRM di bawah Ketua Pesuruhjaya baru SPRM untuk bertindak ke atas siapa saja yang disyakki terlibat dengan rasuah.Seorang Adun Pakatan Rakyat berkata Hussein Ahmad Pegawai Khas Yaakob Sapari telah dikambing hitamkan untuk malukan Kerajaan Pakatan Rakyat.Dia kata bukan aku kata.

Mengikut maklumat yang diperolehi PA Yaakob Sapari yang disiasat SPRM itu telah dibawa ke Putrajaya untuk siasatan lanjut.Hussein Ahmad Pegawai Khas Exco Yaakob Sapari itu telah disiasat atas dua sebab iaitu;

1-Meluluskan kontrak pasir kepada syarikat -syarikat tertentu.Sedangkan kuasa nak meluluskan kontrak pasir itu di bawah bidang kuasa ahli lembaga Kumpulan Semesta Sendirian Berhad bukan dengan kuasa Menteri Besar ,Exco dan Timbalan Exco.

2-Tiket kapalterbang Hussein Ahmad telah ditaja oleh syarikat tertentu dalam rombongan Kerajaan Negeri ke China. Bagaimanapun mengikut maklumat diperolehi semua tiket rombongan diuruskan oleh syarikat Kerajaan Negeri iaitu Tourisme Selangor.Jadi apa kejadahnya nak didakwa si Hussein tu yang tak tau apa-apa dia hanya peon kat pejabat Yaakob Sapari.Itu yang dipertikaikan logik atau tidak siasatan SPRM ke atas Hussein Ahmad.

Tambah Adun Pakatan Rakyat itu lagi tindakan SPRM itu sengaja nak memalukan Kerajaan Pakatan Rakyat dan umpama tak dapat tanduk telinga pun dipulasnya.Maklumat di atas adalah apa yang diberitahu oleh seorang adun Pakatan Rakyat di Selangor.

Nak tahu lebih lanjut versi Malaysiakini sila baca di sini

Baca juga
SAND FOR SINGAPORE-Che Det
Kemana Muhyidin Yasin Pergi? Tolong Buat Aduan Polis Dia Hilang-ALHUSSEYN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan