Khamis, 16 Jun 2011

Islam kena hina dan diperkosa Utusan, Perkasa dan Pekida tak mau mandi darahka?

Malaysiakini melaporkan Hina Islam:Ulama mahu pelukis, penerbit didakwa yang ada kaitan dengan akhbar Utusan Malaysia yang didakwa melukis kartun yang menghina hukum Islam.

Dulu bila pelukis kartun daripada Denmark hina Islam lebih kurang 10,000 ribu umat Islam selepas solat Jumaat berdemontrasi depan Kedutaan Denmark di Kuala Lumpur sebagai bantahan.Masa tu tak wujud lagi Perkasa yang diketuai Brahem Ali yang semakin ganas dan gedebe dok gempaq keling atas cadangan Bersih 2.0 buat himpunan aman 9Julai nanti.

Perkasa hanya berani cakap besar nak pertahan bangsa Melayu tapi bila abang besar dia Utusan Malaysia hina hukum Islam , hina ulama Perkasa tak berani nak gedebe dengan Utusan.

Teringat juga kempen Utusan semasa pemilihan muktamar Pas yang lalu yang amat sayang kepada ustaz dan ulama dalam Pas tapi bila calon yang depa sokong tak naik, tak menang kini Utusan bertukar kulit kembali menyerang golongan agama dan hukum Islam.

Jika umat Islam di negara ini pakat berdemontrasi depan pejabat Utusan kerana hina hukum Islam, hina ulama mungkin sekali lagi Perkasa dan adik beradiknya akan sanggup bermandi darah pertahankan Utusan!

Bagi Umno kerja menghina Islam ini bukan perkara luar biasa bagi mereka.Memang dah jadi asam garam politik Umno cuma orang Melayu yang karat Umno tak sedar diri kata Umno parti yang jadi perosak hukum Islam.Pura -pura jaga Melayu bermatian-matian tapi hukum-hakam Islam dihina semau-maunya.

demoutusan

Baca juga;

Utusan musuhi umat Islam di sebalik topeng Melayu-Harakahdaily

Kartunis Utusan, rogol dan zina-malaysiakini

4 ulasan:

  1. ce cite..tang mana karun nih hina Islam.....

    BalasPadam
  2. Tak expect lak hang pun dah turut jadi bangang Misai...

    BalasPadam
  3. 16 Jun 2011 12:03 PM: Apa beza rogol dengan zina? Otak ada tak?

    BalasPadam
  4. Salam buat tuan.
    Dalam penilaian seseorang terhadap apa yang berlaku diatas sememangnya berbeza-beza. Begitulah bila dua puak yang bertelagah akan menilainya dengan berbeza-beza. Rentetan kartun diatas adalah dari kenyataan yang menafikan bukti saintifik tentang satu-satu kejadian.

    Kalau mahu dinilai dari sudut yang berbeza maka timbullah percanggahan. Atau kalau mahu menutup sesuatu yang benar juga timbul percanggahan kerana tidak mungkin ada persamaan kerana pada mula lagi sudah terniat untuk memzahirkan kekeliruan.

    Apa lagi bila dipolitikkan maka tidak ada lagi garis ke penamat kerana masing-masing dengan hujah yang tersendiri.Percanggahan pendapat dalam mazhab membawa rahmat...percanggahan dalam politik membawa perpecahan.

    Maka yang eloknya carilah kebenaran sejati dengan hati naluri yang bersih ......walahualam

    BalasPadam