Jumaat, 17 Jun 2011

Bersih 2.0: Mangkuk hayun kata bercanggah dengan Islam la pulak

Saya tak tahu nak kata apa dah jenih apa mahkluk yang bernama manusia yang ada di mukabumi Malaysia ini yang suka sangat melatah kata tu haram ni haram sebab ada kepentingan dengan pemerintah yang gila kuasa untuk berkuasa hingga dunia ni kiamat.The Malaysian Insider melaporkan YDP Yadim kata Himpunan Bersih 2.0 canggah dengan nilai Islam.

Amboiii bab demo berani bersuara kata bercanggah dengan Islam.Tangkap orang tahan bawah akta zalim ISA tanpa dibicarakan, mentekedarah rasuah jamu anak bini makan, sebar video lucah sampai tak kira waktu, SPRM dakwa orang mati dalam siasatan, skandal beli kapal selam scorpene sapu komisen beratus juta heboh sampai dibicarakan di mahkamah Perancis, rasuah dalam pilihanraya semua tu tak bercanggah dengan nilai Islam ka?Pergi mampos la dengan hujah untuk terus pegang jawatan di Yadim.

Demo Bersih tu bawa apa pi demo?Berjalan secara aman tanpa sebarang senjata sambil suarakan ketidakadilan , penyelewengan dan penipuan, bagi IC kepada warga asing supaya boleh mengundi adakah ini bercanggah dengan Islam?

Demo di Mesir , Tunisia, Libya, Jordan, Syria, Yaman semua tu ulama negara tersebut kata haram ka, kata bercanggah dengan Islam ka?Memang mangkok hayun betoiii. Ruang demokrasi di negara ini dalam kebebasan bersuara lebih teruk dan busuk berbanding jiran kita Indonesia dan Thailand.Di Indonesia tak ada fatwa karut kata demontrasi bercanggah dengan Islam.Di Thailand dok berjemur sampai sebulan pun tak pa siap berlapar lagi tapi tak ada undang-undang yang larang depa berhimpun suarakan hak mereka kepada pihak pemerintah.Baju merah nak demontrasi pun boleh , baju kuning pun boleh. Kita semua tak boleh yang boleh yang nak masuk dalam perut sendiri saja yang boleh walaupun makan benda haram.Demo sokong ISA boleh, demo sokong BN boleh tapi kalau demo lawan kerajaan secara aman beranggah dengan Islam.Kitab mana si Yadim ni bukak?

Elok la tu Perkasa dok cabar kata kalau Bersih demo kami demo, kalau Bersih batal kami batal, polis pulak kata nak tangkap awal sebelum demo, Muhyiddin pulak kata demo Bersih haram sebab tak ada permit ha ha , MUBARAK puak geng bekas wakil rakyat BN suruh cekup penganjur Bersih bawah ISA. Pemuda Umno pulak kata nak turut serta demo hari yang sama.Dulu demo Bersih 2007 Khairy Jamaludin kata demo Bersih macam beruk jalanan.La ni dia pun nak demo sama.Inilah pemikiran puak-puak yang jadi gelabah dan takut kepada bayang-bayang sendiri.Mereka jadi gabra dan hilang punca hanya kerana Demo Bersih 2.0 9 Julai.

Datang ramai-ramai ...lagi banyak ugutan lagi banyak yang bersemangat untuk turun 9 Julai nanti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan