Khamis, 23 Jun 2011

Woit ! Isa Samad , hutang along pun satu penghormatanka?

Hari ini keluar laporan Isa Samad Pengerusi Felda kata pinjam duit KWSP satu 'penghormatan'.Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) dakwa Felda pinjam RM6 Bilion duit KWSP.Fuuhh! senang-senang depa pakat lawan pinjam duit pekerja, tapi bila pencarum nak ambik duit sendiri untuk lunas hutang rumah dan nak pi buat ibadat haji bukan main lagi susah nak keluarkan duit sendiri.Kini dakwaan Anak tu adalah benar bukan bohong bila Isa mengaku kata pinjam sungguh daripada KWSP.

Felda kalau kewangannya kukuh dan selalu dabik dada nafi kata rugi akhirnya nampak kata Felda tu tak berduit dan dah tak bermaya.Kalau tak buat apa nak hutang atau pinjam duit pencarum KWSP sampai RM6 Bilion.Kata Isa Samad ;

"Apa masalahnya pinjam? Kita pinjam pun daripada (KWSP), (KWSP) bagi kita pinjam itu juga satu penghormatan sebab yakin pada kita, kita boleh bayar.

"Kalau saya meniaga saya ada duit, takkan saya nak guna semua duit saya sendiri, saya mesti pinjam. Itu yang penting, apa yang masalahnya kalau pinjam?

"Saya pun tak tahu apa masalah yang ditimbulkan itu. Saya beli kereta pun pinjam, saya tak tahulah kalau semua orang ANAK ini semua bayar tunai, saya tak tahulah," katanya lagi, menyindir NGO yang menimbulkan isu berkenaan.-m'kini.

Isa Samad you tak tau ka Khir Toyo bayar cash RM6 juta ubah suai banglonya di seksyen 7 Shah Alam.

Dulu Felda tak mengaku kata pinjam duit KWSP kini bila dah terbongkar semua baru mengaku.Woit! Isa hutang kepada along pun satu penghormatan ka?Pinjam jangan tak pinjam, tu duit KWSP ni duit Majlis Agama Islam Wilayah pun boleh buat langsai hutang lawyer nak kira lagu mana?

Selagi boleh perabih , perabih cepat-cepat , mana yang boleh sapu tak kira duit zakat ka duit apa ka janji ada kuasa semua boleh sapu.Janji duit sendiri tak payah keluar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan