Rabu, 8 Jun 2011

Murshidul Am Umno nak negara Islam bukan negara kebajikan!


Umno yang masih geram, panas hati, terluka kerana 'calon-calon yang dikempen' Utusan-Umno tak dipilih perwakilan Pas dalam Muktamar minggu lepas.Setelah saf kepimpinan baru Pas dipilih kini Umno menghentam Pas kerana katanya Pas dah tak berjuang untuk menegakkan sebuah negara Islam tapi Pas mau menegakkan sebuah negara kebajikan.Umno kata Ulama dalam Pas ditolak .Tu cakap Umno yang jahil dan tak buka buku perlembagaan Pas.

Sewaktu Pas bercakap negara Islam apa yang Umno tak kata dekat Pas?Pas dituduh parti jumud, parti Taliban , ini negara masyarakat majmuk tak boleh laksana hukum Islam.Umno bukan takat kutuk dan hina Pas kerana bercakap negara Islam malah 'Murshidul Am Umno' turut permainkan hukum Islam dengan kata siapa2 nak makan sup tangan sila ke Kelantan, janggut nabi Muhammad SAW tak dicukur kerana tak ada pisau cukur, Murshidul Am Umno ni juga yang kata akan istihar darurat di Kelantan jika laksana hukum hudud di Kelantan setelah Pas berkuasa di Kelantan pada tahun 1990 dulu.Banyak jasa Murshidul am Umno ni untuk jadi perosak Islam termasuk sekat bantuan kepada sekolah agama rakyat, nak hapus nama Islam kepada pertubuhan Islam semata-mata nama Pas ialah Parti Islam Se Malaysia!Kata MB Kelantan Tok Guru Nik Aziz ketika mengulas tulisan terbaru Dr Mahathir dalam blog beliau ,
"seingat saya orang yang menghantar surat kepada kerajaan Negeri Kelantan agar tidak melaksanakan hudud satu ketika dahulu namanya ialah Mahathir Mohamad bukannya Karpal Singh. Barangkali orang yang bernama Mahathir Mohamad ini sudah lupa, untuk tujuan mengingatkannya saya boleh tunjukkan surat itu, ia masih ada dalam simpanan saya."
Kini bila Pas kata nak buat negara kebajikan Murshidul Am Umno tak boleh terima dengan apa yang Pas nak buat.Dia jadi bebal dan marah kerana Pas nak buat negara kebajikan bukan nak buat negara Islam! pulak dah..sayang sangat Umno dan Murshidul Am Umno ni dengan negara Islam bila Pas tak sebut negara Islam tapi sebut negara kebajikan.Sebab apa ini Murshidul geram dengan Pas sebab tak sebut negara Islam?Modal untuk Umno dan Murshidul perlekehkan Pas kepada orang Islam dan bukan Islam dah tak ada.Umno dan Murshidul Am Umno ni dah tak boleh kata 'jangan sokong Pas nanti lancau kena potong, tangan kena potong, orang Melayu, Cina , India tak boleh lagi ke Kelantan sebab sup tangan dah tak ada'.
Umno nak sangat negara Islam 50 tahun lebih perintah Malaysia awat tak buat negara Islam?Imej di atas dan bawah adalah contoh pemimpin Umno yang tergila-gilakan negara Islam bila Pas tak sebut negara Islam tapi sebut negara kebajikan.

Baca juga;
Malaysia negara diktator....-TVSelangor.com
Karpal nasihatkan Dr Mahathir supaya bertaubat-M'kini
Mengapa Umno menggelupur dengan negara kebajikan-Harakahdaily
Negara Berkebajikan:Mat sabu nasihat Najib diam-Harakahdaily


2 ulasan:

  1. Alahai Umporno ni semua orang tahu United Munafik National Organisation. Tok Guru depa Mamak kerala kaki auta ketua segala penyamun,apalah nak heran sangat,pengikut pengikut depa semua lembu,ya lah seperti binatang ternak yang dimaksudkan dalam Koran tu. Salam.

    BalasPadam