Jumaat, 24 Jun 2011

Bersih 2.0: Haram bagi polis bagi rakyat tak haram



Polis ada cara halang perhimpunan 9 Julai- Meloya

Polis akan menggunakan cara tersendiri untuk memastikan perhimpunan haram yang dirancang pada 9 Julai ini tidak akan berlaku, kata Pemangku Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Amar Singh.

"Apa rancangan dan jenis tindakan yang akan kita ambil itu, biarlah polis sahaja yang tahu. Yang pasti, kita akan ambil tindakan sewajarnya bagi menghalang perhimpunan ini,” katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Amar Singh berkata, sehingga hari ini, tidak ada satu pihak pun yang memohon permit untuk mengadakan perhimpunan itu.

Oleh itu, kata beliau, sekiranya perhimpunan itu diadakan juga, ia boleh diklasifikasikan sebagai perhimpunan haram atau tidak ada permit/lesen seperti yang ditetapkan oleh Seksyen 27 (5) Akta Polis 1967. - Bernama

Semua rakyat dah tahu bila ada perhimpunan libatkan rakyat yang benci pemerintah kerana tak berlaku adil tak ada yang halal semua haram.Perhimpunan Lynas untuk bantah buat projek simpan sisa radioaktif pun haram mana ada yang halal.Halal lawannya haram.Puak yang bantah demo Bersih pun kata haram tapi depa pun mau demo juga!

Gila! Himpunan tak haram dan tak ada permit bila PM Najib kata berjaya himpun budak-budak belia sampai satu juta di Putrajaya.

Siapa nak kata haram pun boleh nak kata halal pun boleh tapi 9 Julai jangan lupa kita turun ramai-ramai kuningkan Kuala Lumpur.Sila layan lagu di atas sebelum diharamkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan